Home Actualitat 90 inscrits en el 61 Rally Costa Brava
90 inscrits en el 61 Rally Costa Brava

90 inscrits en el 61 Rally Costa Brava

0
0

Complint ja 61 edicions, el Rally Costa Brava ha confirmat una llista d’inscritsde 90 participants, una xifra molt important que a més compta amb la presència de les muntures i pilots més significatius del panorama europeu dels ral·lis de velocitat i regularitat per a automòbils clàssics. Aquest any, el 61 Rally Costa Brava puntua per als Campionats d’Europa i d’Espanya d’Històrics, en Velocitat i Regularitat, així com per a les Copes d’Europa, Espanya i Catalunya de Regularitat. El ral·li manté la seu que va estrenar el 2012, la ciutat de Girona, que durant els dies 11 i 12 d’octubre, entre el Parc de la Devesa, el Pàrquing de la Copa (parc tancat) i la Plaça de la Independència (podi de sortida del segon dia), viurà amb intensitat la cursa. Lloret de Mar conserva el privilegi de ser la vila que dóna la sortida oficial d’aquesta prova que compta amb l’aval de la FIA. Serà el divendres 11 d’octubre, a les 19 hores al Passeig Marítim, després de concentrar tota l’atenció dels aficionats durant el matí, amb les verificacions dels participants al Pavelló Municipal.

RCB1
“Pedro” VS Jensen, dos campions europeus lluitant pel títol. Precisament els equips participants, donant ja per descomptat que l’itinerari del ral·li és molt apreciat per federacions i pilots, són l’element que aporta gran valor a la cita. Els 90 inscrits es divideixen en les disciplines de velocitat i regularitat, i el públic que segueixi el ral·li veurà un parc
tancat amb muntures espectaculars i la presència de grans noms de l’especialitat, dos d’ells compromesos en una lluita per liderar el FIA European Sporting Rally Championship 2013 en la màxima categoria: L’italià “Pedro” i el noruec Valter Ch. Jensen, tots dos a bord de dos vistosos Lancia Rally 037. “Pedro”, copilotat aquest any per Emanuele Baldaccini, va ser el guanyador de la 60 edició de la prova, mentre que Jensen i el seu copilot Erik Pedersen van fer el mateix el 2011. Aquest noruec es va imposar en el campionat el 2009 i 2010, mentre que “Pedro” va ser campió europeu el 2012.

A més d’aquests dos rivals, fins a 19 equips més puntuen en aquest europeu de ral·lis històrics en velocitat, destacant, per exemple, Luigi Zampaglione-Giuseppe Livecchi, que amb un Porsche 911 dominen la Categoria 1, tàndem al qual en la general secunden els equips Nils Bergquist–Karl-Erik Magnusson, amb un singular Volvo 122 Amazon; i el format per Antonio Parisi-Giuseppe Diangelo, amb un fantàstic Fiat 2300 S Coupé, tots ells actualment en posició de podi dins del campionat i presents a Lloret.

De la categoria 2, nomenar a Anders Johnsen-Ingrid Johnsen, cinquens absoluts abans d’arribar al Costa Brava, o de la categoria 3, a Karl Wagner-Gerda Zauner, que prendran part amb un Porsche 911 i que defensen el subcampionat provisional.  Només un conjunt espanyol en l’europeu FIA, Joaquín Domenech-Antonio Boto, que sortiran del podi amb un Seat Panda 40, mentre que també és destacable la participació d’un pilot de gran prestigi, l’andorrà Ferran Font, que amb Oriol Julià en el seient de la dreta competiran a bord d’un Ford Escort Mk2; aquests dos últims equips, a més, puntuaran per al Campionat d’Espanya de Vehicles Històrics. En aquest certamen, Fernando Piñero-Daniel Álvarez (Porsche 911), guanyadors absoluts de 2012, participaran per reduir la distància que els separa de l’actual líder, Julio Borja, també a la sortida, així com Antonio Sainz-Bartomeu Fluxa (Porsche 911 Carrera RS), equip que vol mantenir la seva plaça de podi a falta de dues cites. Nomenar també a velocistes com Enric Xargay-Marta Anglada (BMW 2002), que coneixen bé el Costa Brava i han fet actuacions molt destacades.

En la Copa de Catalunya de l’especialitat no cal menysprear el talent d’homes campions en ral·lis com Jordi Gaig-Aleix Astudillo (BMW M3) o el propi Marc Blázquez, un Bicampió del Món de la Copa de Tot Terreny i Campió d’Espanya de Ral·lis de Terra que amb Gabi Moiset faran evolucionar un Peugeot 205 GTI 1.6. Molts són els pilots que es podrien esmentar en aquest apartat: la llista oficial es troba a www.rallycostabrava.com.

La regularitat, molt animada. En regularitat, la inscripció és tan important com en l’anterior disciplina, amb un parc de vehicles igual d’atractius. 24 equips participaran en la modalitat de Regularitat Sport (fins a 70 km/h) i 24 més ho faran en Regularitat FIA (fins a 50 km/h de mitjana). Un clàssic com Joaquim Gummà, amb Gerard Gummà a la seva dreta, sortirà amb un BMW 323i, tenint en compte que a la Copa Catalunya de Regularitat Súper Sport, en el qual és 4t, també pot fer un bon paper. Aquest campionat està dominat per José Pujol, a bord d’un VW Golf Oettinger 16S que també estarà a la sortida.

En regularitat europea no faltaran tampoc els grans de la regularitat espanyola: Kim Vilatarsana-Yoya Yrla (Renault
5 Copa Turbo) i Jesús Flández-Álvaro Flández (Porsche 911), que són els guanyadors de les dues últimes edicions del Ral.li d’Andorra; Albert Pecanins-Jordi Soler (Porsche 911); Carles Miró-Jesús Arriezu (Porsche 924 Turbo), guanyadors absoluts del Rally Costa Brava en aquest apartat fa dues edicions; Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911); Jordi Prenafeta-Víctor Sabater, guanyador de les RallyClassics Sèries; Carlos Beltran-José Manuel Lasquibar, amb un espectacular Porsche 356 C, i un llarg etcètera.

SEAT, de nou oficial.  La prova, de gran interès per a tots, compta amb la participació de diversos equips formats
per periodistes i SEAT –Cotxe Oficial– s’ha bolcat en ella aportant sis vehicles de la seva col·lecció privada: dos SEAT Ibiza, un 124 FL 2000, un 127, un Ronda i un Fura Crono. SEAT, a més, aportarà la flota que compon la caravana de seguretat del ral·li, l’organització disposarà de vehicles de cortesia per desplaçar a les autoritats i als comissaris internacionals, al mateix temps que també un SEAT oficiarà de cotxe 0.

Porsche, el més representat. En total, 90 equips composts per corredors de 13 nacionalitats diferents i cotxes dignes
d’esmentar. Entre els més espectaculars, els Lancia Rally 037 o els Audi Quattro A2 que lluiran pilots com Claudio Marenco o Anton Verner en velocitat FIA, que se sumen a una llista molt variada de vehicles. Els més nombrosos tant en velocitat com en regularitat, els Porsche (911, Carrera, 356, 930, 914, 924…), amb 23 unitats; segueixen per nombre els BMW (2002, 323, M3, 325, 1800…), amb 15; els Ford Escort (6), o els Alfa Romeo amb 4, encara que es podria citar presència de Fiat 2300, Lancia Fulvia, Volvo 122, Vaz 2102, SEAT 124, VW Golf, Ford Sierra, Ford Fiesta, Peugeot 205, R5, Autobianchi, Ferrari 308, Mini Morris, Mini Cooper, Talbot Sunbeam, Lancia Beta, Opel Kadett, Lancia Integrale… Un gran espectacle per als aficionats als ral·lis de tots els temps.

RCB2

La 61 edició del Rally Costa Brava es desenvoluparà sobre un recorregut de 586,40 quilòmetres, amb 10 especials i 157,65 km contra el crono, d’ells 60,48 kms per reconèixer. La direcció de cursa i la sala de premsa s’emplaçaran
a l’Hotel Gran Ultonia, en ple centre de Girona i a només 5 minuts del parc tancat, del podi de la segona etapa i de l’assistència del ral·li. Els trams que compondran el recorregut seran: Cladells (8,7 km), que les seves dues passades de nit conformaran la primera jornada. I en la segona, Osor (12,13 kms, 3 vegades); Collsaplana-Espinelves (24,56 kms, 3 passades); i Els Àngels (15,04 kms, 2 ocasions).

etiquetes:

Deixa un comentari