Home Cotxes Audi A3 1.4 TFSI: Alternativa al dièsel
Audi A3 1.4 TFSI: Alternativa al dièsel

Audi A3 1.4 TFSI: Alternativa al dièsel

0
0

Audi A3 1.8 TFSI quattro mit S line Exterieur-Paket /StandaufnahmeSi els motors dièsel han acaparat el gruix de les vendes a nivell europeu en els darrers anys, motors com el 1.4 TFSI d’Audi ara demostren que hi ha alternatives reals al gasoil. Més silenciós, igualment respectuós  amb el medi ambient i amb unes excel·lents prestacions.

Text: Gerard Farré / Fotos: Audi

Hi ha vida més enllà del dièsel i motors com el 1.4 TFSI d’Audi ho demostren. Les baixes emissions i el consum reduït deixen de ser una qualitat exclusiva dels motors de gasoil. Els motors de gasolina de petita cilindrada sobrealimentats per turbocompressors d’última generació demostren esser una alternativa seriosa al diesel.

Malgrat que la generació anterior de l’Audi A3 portava un motor 1.4 TFSI, el propulsor que hem provat en el nou A3 només hi té de semblança el nom. Per començar el bloc actual és d’alumini i no de ferro com abans. La cilindrada és de 5cc més, ara té 1.395cc i les cotes de diàmetre per carrera també són diferents: ara són 74.5 x 80mm, mentre que abans eren de 76.5 x 75.6mm. Tots aquests canvis fan que millori el rang d’aprofitament tant en la zona baixa com en l’alta. Malgrat oferir 3CV menys de potència, ara el 1.4 TFSI entrega 122CV de manera constant entre 5.000 i 6.000 rpm, abans era de 125 a 5.000 rpm. El par màxim és idèntic amb 200 Nm però arriba 100 rpm abans, de les 1.400 fins a les 4.000 rpm.

Estèticament el nou A3 presenta un frontal on la calandra de tipus Single Frame segueix essent la gran protagonista. Els llums tipus LED tenen, de costat,  un disseny en forma de V que fa recordar els del Q3. El pas per roda, una mica sobre dimensionat, li donen un look més esportiu a tot el conjunt. A la part posterior hi trobem un spoiler integrat a la porta del maleter i uns grups òptics molt sobris. Aquesta versió ve equipada de sèrie amb un doble tub d’escapament cromat.

L’habitacle presenta l’excel·lent nivell d’acabats a que ens té acostumats Audi. Cal destacar que és molt senzill fer servir el nou sistema MMI – Multi Media Interface-, té menys botons i els que hi ha són més intuïtius, només recolzant el braç en el reposa braços central hi trobes els comandaments principals del MMI a l’alçada de la ma. Els seients són molt còmodes i tenen un ampli ventall de possibilitats de regulació. L’accés a les places de darrera és bastant ampli, encara que, si teniu nens a casa, més val tenir en compte la carrosseria Sportback de 5 portes, molt més pràctica a l’hora de treure i posar-los a la seva cadireta. El maleter, amb una capacitat de 365 litres, pot enquibir tranquil·lament l’equipatge d’una família en un desplaçament de pocs dies. El terra del maleter es pot regular en dos alçades; pot quedar a la mateixa alçada que la boca de carrega o més baix per poder aprofitar al màxim tota l’alçada. Si baixem els respatllers dels seients de darrera, el volum de càrrega augmenta fins els 1.100 litres.

A nivell dinàmic, la suspensió que porta de sèrie és molt còmode i efectiva tot i circulant a bon ritme. Si t’agrada practicar una conducció esportiva et podries plantejar la suspensió esportiva opcional que només comporta 260€ més. Si encara no en tens prou, Audi et proposa una suspensió S-Line encara més radical per 665€. Ben mirat el llistat d’opcions és gairebé inacabable, pots configurar el teu A3 totalment al teu gust sempre que la butxaca t’ho permeti.

Després de conduir l’A3 per tota mena de vies, però principalment per autopista, vam aconseguir un consum mitjà de 6,7 l/100 Km, una xifra molt ajustada per un propulsor de gasolina que és capaç d’oferir-te sensacions esportives quan estàs al volant. També cal tenir present que accelera de 0 a 100 Km/h en 9,3 segons i que arriba als 203 Km/h de velocitat punta. Tot això amb unes emissions de CO2 de només 120 gr./km que repercuteixen en un estalvi sobre l’impost de matriculació.

Si estàs avesat a una entrega forta de par a la zona baixa del conta voltes perquè condueixes un motor dièsel, t’agradarà el 1.4 TFSI. Entre tota la gamma de motors que Audi ofereix pel A3, amb 122 CV,  aquest propulsor en té prou per satisfer les necessitats de la majoria de conductors. És silenciós i molt agradable de conduir , inclús en conducció esportiva. Té un preu de 24.020€ que el col·loca només 200€ per sobre del 1.6 TDI de 105 CV amb el mateix acabat Attraction.

etiquetes:

Deixa un comentari