Home Actualitat Audi A6 3.0 Bi TDI quattro, un S6 camuflat
Audi A6 3.0 Bi TDI quattro, un S6 camuflat

Audi A6 3.0 Bi TDI quattro, un S6 camuflat

0
1

Quan el veus aparcat sembla un “simple” A6 equipat amb el kit S-Line però sota aquesta aparença discreta s’amaga un model que mereixeria ser batejat com a S6. El seu motor 3.0 V6 Bi TDI amb 313 CV i 650 Nm el converteix en una berlina d’altes prestacions molt ben camuflades amb un banal logotip TDI.

Text: Gerard Farré | Fotos: Audi
Audi A6/StandaufnahmeEl motor 3.0 V6 Bi TDI és la primera mecànica dièsel que impulsa a un model “S” a la història d’Audi, i aquest és l’SQ5 TDI. És curiós que precisament aquest mateix propulsor estigui disponible a la gamma A6 i no llueixi la designació S6 o S6 TDI. Simplement rep la designació d’A6 3.0 Bi TDI i al darrere en lloc d’exhibir les sigles Bi TDI només s’hi pot llegir “TDI”. La discreció és una qualitat que valoren molt els clients de l’A6. Si busques prestacions esportives però vols passar més desapercebut que amb un S6, el 3.0 Bi TDI pot ser l’elecció adequada.

TDI?

Audi A6 S line/StandaufnahmeAmb el paquet S-Line dotem l’A6 amb la dosis idònia d’esportivitat, la justa per enaltir la bellesa de la seva carrosseria sense arribar a ser estrident. Fa un temps la moda era lluir insercions cromades en llocs com ara les graelles o els marcs de finestretes. Ara el que mana és el negre i aquest A6 ha estat equipat amb el paquet opcional negre brillant. Encara que li queden de meravella les llandes de 20” amb un disseny rotor de cinc braços que munta, estaria millor amb les de 10 radis en V, també de 20” i amb un acabat polit, com els de la unitat de color vermell que il·lustra aquestes pàgines. Al darrera només dues sortides d’escapament i les sigles TDI no donen més pistes.
A l’interior, la tapisseria de pell i l’acabat piano Black tampoc fan sospitar que estem davant d’un S6 en potència. Ni rastre de carboni, ni d’alumini polit, ni cap altre detall inspirat en la competició. Després d’un profund repàs al catàleg d’opcions veiem que aquesta unitat ha estat equipada fins al capdamunt: llums LED, visió nocturna, navegador 3D, MMI touch, climatitzador de quatre zones, Park Assist Plus, etc.

Un dièsel amb dues modalitats de so

Audi A6/FahraufnahmeA l’arrencar en prou feines s’escolta el motor; tot i això a través del MMI anem al menú de l’Audi Drive Select i allà podem canviar el so del motor. Sí, el que acabes de llegir, un dièsel amb dues modalitats d’escapament, normal o esportiva, la que més t’agradi. Quan canvies del mode Comfort al Dynamic s’activa una vàlvula a l’escapament per què el so sigui més greu i molt més audible. Inclús quan estàs aturat, una simple acceleració dóna la idea del que tenim entre mans. Ja era hora que es desenvolupés un sistema d’aquest tipus per una mecànica dièsel d’altes prestacions.
Surto a prova’l i me’n adono que el so de l’escapament és simplement increïble. Fins ara no havia conduit mai un dièsel amb una sonoritat com la d’aquest 3.0 Bi TDI; m’encanta. És un d’aquells sons que incita a gaudir d’una conducció esportiva, que accelera el teu pols, que activa tots els teus sentits. Eh que m’enteneu? I el millor de tot és que només que polsis un botó el silencies i torna a estar pràcticament inaudible.

Casi igual de ràpid que un S6

Audi A6/DetailAquest V6 Bi TDI, sobrealimentat per dos turbocompressors, té molts més atributs que el so. Les seves prestacions són d’infart, empeny amb una contundència demencial. Entre les 1.450 i 2.800 rpm ofereix 650 Nm de parell. No importa la marxa que portis engranada, a l’accelerar surt disparat com un autèntic míssil. Una mica més amunt, de 3.900 a 4.500 rpm, ofereix 313 CV, precisament la mateixa xifra de potencia que entregava l’V10 TDI de 5 litres que van muntar els Volkswagen Touareg i Phaeton. Les seves prestacions són igual d’impressionants: accelera de 0 a 100 km/h en 5,1 segons, només 5 dècimes més lent que l’S6 animat per un V8 Biturbo de 4 litres i 420 CV.
Audi A6/FahraufnahmeHi ha dos elements que són claus per què aquest A6 sigui tan brillant: la caixa de canvis ZF de 8 velocitats, una de les millors que avui en dia existeixen en el mercat, i el diferencial esportiu opcional. El canvi en mode automàtic és molt còmode, llàstima que en funció manual segueixi pujant les marxes a l’arribar al tall; amb una seqüencial de veritat això no passaria. Si en el sistema de tracció Quattro de sèrie hi afegim el diferencial esportiu opcional aconseguirem uns nivells de tracció insospitats. Amb aquest element sembla que sempre tinguis més i més tracció a la sortida de les corbes, tanta que un mateix arriba a dubtar de les lleis de la física.
A llarg de la prova, amb un estil de conducció esportiva, el consum va quedar en 8,5 l/100 km. En el mateix recorregut fet amb un S6 la xifra seria aproximadament d’uns 15 l/100 km. En autovia i en carretera, a ritme suau aprofitant el mode Efficiency del MMI, podem baixar aquesta xifra fins als 6,2 l/100 Km. Estem parlant d’una berlina de casi dues tones de pes i 5 metres de llargada, capaç d’arribar als 250 Km/h i d’accelerar de 0 a 100 km en 5,1 segons.
No tot podia ser brillant. El llistat d’opcions que Audi ofereix per l’A6 es quasi indecent. En un obrir i tancar d’ulls podríem afegir 40.000 € d’opcions i no seria gens difícil equipar-lo amb uns extres per valor de 60.000 €, quasi el preu del propi vehicle (62.020 €). Els preus de les opcions són en alguns dels casos desmesurats i considerem que seria més just que de sèrie el seu equipament fos una mica més complet. Però ja se sap, això no està en les nostres mans.

1

Galeria de fotos

-->

Close