Home Actualitat Audi Driving Experience: Jornada intensiva… i molt intensa
Audi Driving Experience: Jornada intensiva… i molt intensa

Audi Driving Experience: Jornada intensiva… i molt intensa

0
0

OberturaEstareu d’acord amb mi que és excepcional tenir entre mans tres automòbils que sumen més de 1.500 CV i amb un valor total al mercat que supera els 400.000 euros. Dons bé, en poc més de set hores i gràcies al Audi Driving Experience vaig tenir el privilegi de sentir al cos primer les sensacions que emanen dels Audi RS6 i RS4 Avant en carreteres de muntanya i després rematar la jugada al volant de la versió més potent del biplaça R8 al traçat del Circuit de Barcelona-Catalunya. Us ho explico.

Text: Josep Casanovas / Fotos: Audi

Us prometo que aniré per feina i evitaré discursos que tenint en compte el potencial i l’exclusivitat dels tres vehicles podrien arribar a ser molt llargs. Com a preàmbul, us invito a fer un cop d’ull a la fitxa tècnica del nou RS6 Avant 4.0 TFSI i que sigueu vosaltres mateixos els que en traieu les primeres conclusions.

AUDI_DRIVING_EXPERIENCE_142

[box type=”note” align=”alignleft” class=”3″ width=”3″ ]Audi RS6 Avant 4.0 TFSI / MOTOR: 3.993 cc. 8 cilindres en V. Injecció directa de gasolina i sobrealimentació per turbo. POTÈNCIA: 560 CV a 5.700 rpm. PARELL: 700 Nm a 1.750 rpm. CANVI: Tiptronic, 8 marxes. TRACCIÓ: Total Quattro. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,979/1,936/1,461 m. PES: 1.935 kg. DE 0 A 100 KM/H: 3,9 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 305 km/h. CONSUM MITJÀ: 9,8 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 229 g/km. PREU: 129.100 euros.[/box]

Què us ha semblat? Doncs ara us explico alguna altra cosa. Considero que conec bé la pujada al Collformic, anys enrere un dels emblemàtics trams de ral·lis del Montseny, i aquella preciosa carretera entre Sant Esteve de Palautordera i Seva no m’havia semblat mai tan estreta com aquesta vegada. Sí, d’acord que els més de 1,9 metres d’amplada del RS6 Avant hi tenen força a veure. Però no ens enganyem, la principal raó del canvi de referències és l’extraordinari potencial d’aquest cotxe en un traçat d’aquest tipus.

Si durant l’enllaç per autopista ja m’havia mostrat la seva excepcional combinació entre luxe, amplitud interior i poder, al Collformic em va demostrar del que pot ser capaç. En vaig tenir prou amb prémer sense cap tipus de reserva l’accelerador sobre l’asfalt humit i recobert d’una catifa de fullaraca de coníferes -conseqüència del fort xàfec que havia caigut poques hores abans- i sentir-me catapultat, sense la menor intervenció dels sistemes electrònics, cap a la ràpida corba que venia a continuació. Tracció, acceleració i estabilitat tan impecables com el tacte de la direcció i la rapidesa del canvi. Tot seguit, i en les mateixes condicions d’adherència, frenada forta davant un revolt tancat i resposta contundent. N’hi va haver prou amb pocs segons per què el nou RS6 Avant em mostrés la seva cara més esportiva i una agilitat notablement superior a la del seu antecessor. Veieu com en poques paraules està quasi tot dit? Dons aquí ho deixo i, si voleu, imagineu la resta.

AUDI_DRIVING_EXPERIENCE_159Canvi de cotxe. A Seva vaig pujar al RS4 Avant. Abans de continuar, llegiu les seves característiques tècniques i fixeu-vos que si bé el motor també és un V8 en aquest cas és atmosfèric, amb la qual cosa canvia sensiblement l’entrega de potència i parell.

[box type=”note” align=”alignleft” class=”3″ width=”3″ ]Audi RS4 Avant 4.2 FSI / MOTOR: 4.163 cc. 8 cilindres en V. Injecció directa de gasolina. POTÈNCIA: 450 CV a 8.250 rpm. PARELL: 430 Nm a 4.000 rpm. CANVI: S tronic, 7 marxes. TRACCIÓ: Total Quattro. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,719/1,850/1,416 m. PES: 1.795 kg. DE 0 A 100 KM/H: 4,7 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 250 km/h. CONSUM MITJÀ: 10,7 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 249 g/km. PREU: 87.740 euros. [/box]

Ni tal sols penseu que baixar d’un RS6 Avant i pujar al RS4 ve a ser com un pas enrere, aneu molt equivocats si aquesta idea us ha passat pel cap. Són dos cotxes afins en habitabilitat i exclusivitat i, simplement, de personalitat diferent quan se’ls treu llustre al caràcter. Curt sector d’autovia com a primera presa de contacte i tot seguit uns quants quilòmetres més de corbes, ara en carretera totalment eixuta, neta i més planera que l’anterior, entre Centelles i Sant Feliu de Codines. Menys potent però també més lleuger, l’Audi RS4 Avant es mou en aquest escenari amb una agilitat envejable. Amb  l’entrega de parell i potència a règims superiors als del RS6, el conductor el pot incitar una mica més si vol mantenir un ritme esportiu però la contrapartida és un autèntic gaudi, tant com l’excelsa sonoritat del motor. Es ben bé que en certes ocasions sembla mentida de quina manera s’escurcen les distàncies! Eh que m’enteneu?

AUDI_DRIVING_EXPERIENCE_135I finalment, la guinda. Una vegada completada la primera meitat de la jornada al volant dels RS6 i 4 Avant en carretera, tenir encara per davant algunes hores per anar rodant en tandes de quatre voltes a la pista del Circuit de Barcelona-Catalunya amb un Audi R8 sense haver d’estar pendent del trànsit ni les limitacions és la millor manera de culminar el dia. He dit un R8? Sí, però amb un matís: no el 4.2 FSI V8 (430 CV) ni el 5.2 FSI V10 de 525 CV sinó la versió Plus S tronic -la màxima expressió- encara més potent i lleugera, les senyes d’identitat de la qual podeu veure a continuació:

[box type=”note” align=”alignleft” class=”3″ width=”3″ ]Audi R8 5.2 FSI V10 Plus / MOTOR: 5.204 cc. 10 cilindres en V. Injecció directa de gasolina. POTÈNCIA: 550 CV a 8.000 rpm. PARELL: 540 Nm a 6.500 rpm. CANVI: S tronic, 7 marxes. TRACCIÓ: Total Quattro. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,440/1,929/1,252 m. PES: 1.595 kg. DE 0 A 100 KM/H: 3,5 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 317 km/h. CONSUM MITJÀ: 12,9 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 299 g/km. PREU: 201.200 euros.[/box]

Per què sabeu més de què va la cosa, us diré que l’R8 ha incorporat un bon nombre de novetats. En el V10 plus, en concret, el canvi S tronic seqüencial de set marxes no és només més suau que l’R tronic pilotat al que substitueix sinó que millora les prestacions, 3 dècimes menys per accelerar de 0 a 100 km/h. I referint-me sempre al V10 plus, les suspensions han sigut modificades per donar més fortalesa a l’eix davanter. Pel que fa a la carrosseria, cal destacar que per reduir pes sense perdre rigidesa combina alumini amb peces de material plàstic reforçat amb fibra de carboni (CFRP), present també dins un habitacle que, luxe a banda, és propi d’un Gran Turisme de competició. A ras de terra, equipat amb baquets i amb l’impressionat V10 a la vista de tothom sota el vidre posterior. L’electrònica és permissiva, com cal en un cotxe com aquest, i només es mostra contundent en cas d’arribar a situacions límit.

AUDI_DRIVING_EXPERIENCE_091No m’allargo més en l’apartat tècnic perquè tot el que us faci falta saber sobre aquest cotxe ho teniu a la web de audi (www.audi.es). Anem, doncs, a les sensacions que em va donar a la pista. En primer lloc, i una i altra vegada, la certesa d’haver frenat abans d’hora malgrat haver-ho fet -seguint les instruccions del monitors- força més enllà del que m’imposava el sentit comú. Però quan veus que el revolt s’acosta a velocitat de vertigen, vulguis o no el cervell tendeix a desobeir les ordres, fins i tot després de constatar l’increïble efecte dels quatre discos ceràmics reforçats amb fibra de carboni (de sèrie en aquesta versió). Per continuar, una noblesa espectacular en el pas per corba, sentint perfectament l’eix del darrere i preguntant-me ara sí i ara també on seria el límit si el monitor que precedeix el grup marcant el ritme es decidís a fer una tria dels més “manetes”. Finalment, una capacitat de resposta absoluta del motor, que rodant a règims alts en circuit –en carretera seria impensable- es sublima.

Miquel MolinaPenso que no havia rodat mai al Circuit amb una relació tan alta entre velocitat i confiança, i amb això resumeixo el que vaig sentir. Però el millor va arribar després, quan Miquel Molina, pilot d’Audi al DTM, va venir cap al cotxe, es va posar al volant i em va invitar a fer unes voltes assegut a la seva dreta. La primera frenada a final de recta també va ser exageradament anticipada i tots dos vam riure força. Però la broma es va acabar aviat i em va demostrar l’enorme, l’abismal diferència que hi ha entre diguem-ne conducció esportiva a ritme alt i pilotatge. Déu meu, quin regal… “Es nota un gran canvi entre la transmissió S tronic i l’anterior, són com la nit i el dia”, va ser el primer comentari d’en Miquel, que també em va explicar la seva percepció del pas per corba. “Amb les modificacions aplicades en la suspensió aquest cotxe és més sobrevirador que abans, amb la qual cosa ha guanyat en esportivitat i resulta més fàcil de controlar el canvi de pesos en frenada i acceleració”. Paraules de pilot que aquí queden.

Deixa un comentari