Home Actualitat BMW 114i / 5 portes: Estalviador
BMW 114i / 5 portes: Estalviador

BMW 114i / 5 portes: Estalviador

0
0

The new BMW 1 Series, Urban Line (06/2011)Tal vegada estem davant del millor BMW per a un conductor novell. I és que el seu motor 1.6 Turbo amb 102 CV el fa ser un dels cotxes de tracció posterior més fàcils de conduir entre els que hi ha actualment al mercat. També és silenciós, estalviador i pràctic, si bé no massa esportiu.

Text: Gerard Farré / Fotos: BMW

Quan ens referim a BMW tothom pensa en una marca especialitzada en crear automòbils per als autèntics amants de la conducció. Eines de precisió que permeten disfrutar al volant fins i tot en el més curt dels trajectes. Si la Sèrie 1 és l’entrada a la gamma de models de la marca de l’hèlix, el 114i representa la seva mecànica més modesta en gasolina i la sensació és que el motor de quatre cilindres i 1.6 litres sobrealimentat per turbocompressor rendeix una potència justeta pel xassís que tenim entre mans.

Amb un preu base de 25.400 € (23.400 € si preferim la carrosseria de tres portes), el 114i té en aquest punt un argument interessant en tractar-se d’un BMW, tot i estar una mica per damunt d’altres compactes amb mecàniques més potents. L’equipament de sèrie, però, és bastant just i com que pràcticament tot forma part del catàleg d’opcions, n’hi ha prou amb pocs extres per arribar en un obrir i tancar d’ulls als 30.000 euros.

La posició de conducció és molt bona i en aquest sentit aquest és un cotxe tan ideal pel dia a dia com per fer viatges llargs. Volant, pedals i palanca del canvi estan en el lloc perfecte i a més el seient és molt còmode. La segona fila és un pèl justa però de bon aprofitar per a dos adults o un parell de nens, amb els corresponents dispositius de retenció. El que més m’ha sorprès és l’espai de càrrega del maleter, amb 360 litres de molt bon aprofitar.

The new BMW 1 Series, Sport Line (06/2011)

El motor del 114i té un comportament molt semblant al que es podria esperar d’un dièsel, malgrat que en aquest cas es tracta d’un propulsor de benzina. A només 1.100 rpm dóna la xifra màxima de parell, ni més ni menys que 180 Nm. Si considerem que gràcies a això no cal estirar les marxes més enllà de les 2.000 rpm, no té cap sentit deixar que l’agulla del comptavoltes s’enfili per damunt de les 4.000 rpm, règim on entrega els 102 CV de potència màxima. L’ideal per gastar el mínim possible de gasolina és moure’s sempre entorn de les 2.000 rpm, on es disposa d’una bona empenta a canvi d’un consum entorn dels 6 litres/100 km.

Entre les múltiples qualitats d’aquesta versió de la Sèrie 1 em quedo amb la seva facilitat de conducció i noblesa. Aquest BMW és ideal per deixar-lo en mans d’un conductor novell, que alhora que en gaudirà aprendrà a conduir amb total seguretat un cotxe de tracció a l’eix posterior. Tot i això, un dels detalls que menys m’ha agradat ha sigut la vibració que se sent dins l’habitacle cada vegada que el sistema start/stop atura i engega el motor.

etiquetes:

Deixa un comentari