Home Actualitat BMW Sèrie 4 Coupé, comença una nova era
BMW Sèrie 4 Coupé, comença una nova era

BMW Sèrie 4 Coupé, comença una nova era

0
0

BMW Sèrie 4 Coupé, comença una nova eraQuan a finals de l’any 2011 BMW va donar vida a l’actual generació de la Sèrie 3 ho va fer amb les versions berlina i familiar, mentre que el coupé continuava sent el ja existent, renovat l’any anterior. La marca alemanya s’havia proposat diferenciar perfectament les carrosseries berlina i familiar respecte de la més esportiva, identificada per primera vegada amb el dígit 4 i presentada mundialment a principis d’aquest any al Saló de Detroit.

Text: Josep Casanovas | Fotos: BMW

BMW 435i Coupé Sport LineAra que ja tenim aquí el Sèrie 4 Coupé, si agafeu el metre i el compareu amb el Sèrie 3 Coupé veureu que el cotxe que us presentem és més llarg (2,6 centímetres) i també més gran (5 cm) la distància entre uns eixos notablement més amples: 4,5 cm el davanter i 8 el posterior, que per primera vegada en un BMW determina l’amplada màxima del cotxe. Si a tot això hi afegiu que el sostre és 1,6 cm més baix entendreu no només per què aquest cotxe és tan atractiu sinó també l’aplom que les seves proporcions li atorguen sobre l’asfalt. I si ens posem en un nivell més tècnic, us direm que el repartiment de pesos entre els dos eixos és perfecte (50:50), que factors com la refinada tecnologia del xassís, la direcció electromecànica que no nota les forces generades pel conjunt propulsor i el centre de gravetat més baix de tota la gamma de models de BMW incrementen encara més les qualitats esportives d’aquest Sèrie 4 Coupé.

BMW 435i Coupé Sport LineEn l’apartat motriu, el Sèrie 4 arriba al mercat amb dos moderns motors de gasolina (6 cilindres en línia pel 435i i 4 cilindres pel 428i) dotats de la més recent tecnologia BMW Twin Power Turbo i, no caldria ni dir-ho, amb injecció directa. I pels incondicionals del dièsel, el 420d. Per a tots aquesta propulsors, canvi manual de sis marxes o bé l’automàtic esportiu de vuit, aquest últim opcional i per uns 2.500 euros. Independentment de quina sigui la transmissió escollida, les versions de gasolina també poden disposar de tracció total x-Drive; en aquest cas el preu puja un 2.600 euros. Al novembre arribaran les versions 420i, 420d x-Drive i 430d y a la primavera del 2014, més. Quant a sistemes de seguretat, assistència a la conducció i connectivitat, difícilment trobareu a faltar res entre el complet assortiment d’opcions.

Prova · Les aparences no enganyen

BMW Serie 4Si el cos del Sèrie 4 Coupé no deixa dubtes de quin és el seu caràcter, BMW està tan segura i orgullosa de la seva nova creació que ens va proposar provar-la en un lloc tan idoni com les instal·lacions del INTA, a Torrejón de Ardoz. Una anella de velocitat per rodar a fons sense reserves amb el 428i i certificar-ne l’aplom quan flirteja amb els 200 km/hora i alhora la mínima incidència (pràcticament nul·la) dels sorolls de l’aire a tal velocitat.

Un sector una mica irregular que ens aconsellava aixecar una mica el peu ens va donar una referència precisa de l’exemplar efecte de les suspensions (la davantera de tirants amb doble articulació i la posterior, de cinc braços) en extensió i compressió, sense capcineig.

BMW Serie 4Sortim de l’anella de velocitat i anem a fer corbes en pujada i baixa i amb deliberats canvis de sustentació, experimentant alhora les respostes del diferents reglatges (Comfort, Sport i Sport+) que el conductor selecciona prement un botó. La primera impressió en mode Sport és que l’electrònica resulta massa intrusiva però fent un cop d’ull al velocímetre ho entenem perfectament per què no us explico el ritme al que anem… impensable en carretera. I els frens, excepcionals. Finalment, un eslàlom ràpid en el que aquest BMW és una joguina. Les rodes davanteres van allà on el conductor fica l’ull, sense cap moviment estrany de la carrosseria, amb una estabilitat inimaginable i executant com si res tots els canvis de direcció, per bruscos i ràpids que siguin.

En definitiva, un test excepcional per a un cotxe excepcional. Ja en l’autovia de tornada cap al punt de partida ens relaxem, polsem la tecla Eco Pro i viatgem a bon ritme de creuer amb gran confort i un consum de combustible irrisori.

BMW Sèrie 4 Coupé

A més de la versió de base, BMW proposa tres línies d’equipament (Sport Line, Modern Line i Luxury Line) i, per descomptat, el kit esportiu M.

MOTORS DE GASOLINA:
428i. 1.997 cc. 245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 154 g/km*.
435i. 2.979 cc. 306 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 7,9 l/100 km. CO2: 185 g/km*.

MOTOR DE GASOIL:
420d. 1.995 cc. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km*.

LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,638/1,825/1,377 m.

PREU: De 41.900 euros (420d) a 60.453 euros (435 i xDrive Automàtic).

*Els valors de consum i emissions corresponen a les versions amb canvi manual i tracció posterior.

WEB: www.bmw.es

Fes clic aquí per veure la galeria de fotos

1

Tornar a la prova

-->

Deixa un comentari

Close