Home Actualitat Comparativa Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD: Bessons cara a cara
Comparativa Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD: Bessons cara a cara

Comparativa Volkswagen Golf GTI vs Golf GTD: Bessons cara a cara

0
0

_94D0140Les versions GTI i GTD de la setena generació del Volkswagen Golf són les millors de tots els temps. Dos esportius compactes d’altes prestacions. Quin us faria més peça, el de gasolina o el dièsel? Us direm que nosaltres, si poguéssim, ens quedaríem amb tots dos.

Text: Gerard Farré – Josep Casanovas / Fotos: Volkswagen

Vam tenir l’oportunitat de rodar a fons amb els nous Golf GTI i GTD al circuit del Parcmotor de Castellollí, de la mà del Race Tour que Volkswagen organitza des de fa deu anys. Al pit-lane ens esperaven una unitat del GTI i una altra del GTD i en veure’ls junts ens van semblar germans bessons, en els que no és fàcil trobar les diferències estètiques. Més que res són qüestió de detalls, com ara la franja frontal de color vermell que ens indica que es tracta del GTI i que en el GTD és cromada. Tots dos munten de sèrie llandes de 17 polzades, amb disseny específic per a cadascun, i les sortides d’escapament també són diferents. El que dèiem, cosa de detalls.

golf-gtd-1Un i l’altre porten de sèrie fars de xenó, detector de fatiga del conductor, fre anticol·lisió diferencial electrònic XDS+i, mode Sport… I entre la llarga llista d’opcions val la pena destacar l’Active Cruise Control (ACC), un control de creuer adaptatiu amb radar davanter i funció d’aturada inclosa.

Separats por 36 CV

Després de rodar amb els dos Golf a Castellolí us podem assegurar que es tracta d’un GTI i un GTD sensacionals. En corba van com sobre rails, el xassís és molt noble i les suspensions ofereixen un brillant equilibri entre efectivitat i confort. La superior potència del GTI es fa notar en circuit; parlem de 36 CV de diferència. I a més, la sonoritat del propulsor de benzina és embriagadora. Tot i això, els tècnics de Wolfsburg han afinat també el so del GTD i és un dels motors dièsel que més bé sona entre els que actualment hi ha al mercat.

Der neue Volkswagen Golf GTIEn circuit, només als revolts  més tancats vam poder extreure el major parell motor del GTD i suposem que en una carretera sinuosa de muntanya aquesta versió farà pujar els colors al GTI gràcies a la millor entrega en la zona baixa del comptarevolucions. La capacitat del motor de gasolina per estirar més les voltes és una de les poques diferències entre les dues versions. En la resta, el GTI i el GTD estan molt igualats. Fins i tot en el preu, pràcticament clavat.

 

[box type=”info” align=”alignleft” class=”2″ width=”2″ ]VW GOLF GTD Motor: 1.968 cc. Injecció directa i turbo. 184 CV a 3.500 rpm i 380 Nm a 1.750 rpm. De 0 a 100 km/hora: 7,5 segons. Consum mitjà: 4,2 (4,5) litres 100 km. Emissions CO2: 109 (119) g/km. Preu: 31.000 (32.830) euros. Entre parèntesi, valors amb canvi DSG. Web: www.volkswagen.es. [/box]

 

[box type=”info” align=”alignleft” class=”2″ width=”2″ ]VW GOLF GTI Motor: 1.984 cc. Injecció directa i turbo. 220 CV a 4.500 rpm i 350 Nm a 1.500 rpm. De 0 a 100 km/hora: 6,5 segons. Consum mitjà: 6 (6,4) litres 100 km. Emissions CO2: 139 (148) g/km. Preu: 31.010 (32.830) euros. Entre parèntesi, valors amb canvi DSG. Web: www.volkswagen.es. [/box]

Deixa un comentari