Home Actualitat El pneumàtic “verd” de Continental
El pneumàtic “verd” de Continental

El pneumàtic “verd” de Continental

0
0

Fets de materials renovables i contenint només una petita quantitat de materials fòssils, els “pneumàtics verds” de Continental són l’aposta de futur del fabricant alemany. El departament de química de Continental s’ha proposat convertir aquest somni en realitat. Ara mateix està treballant  en la substitució dels olis fòssils per oli de colza i el polièster amb raió (seda artificial) com a reforç de la carcassa del pneumàtic. Alhora, el cautxú natural i sintètic seria substituït per una major quantitat de cautxú reciclat procedent dels pneumàtics vells.

Continental

El Dr. Boris Mergell, responsable de materials i processos d’enginyeria de Continental pneumàtics, afirma que no és un canvi senzill. “No tots els materials utilitzats a la producció dels pneumàtics poden ser reemplaçats per altres renovables. En molts casos, aquests materials tenen un impacte negatiu en les prestacions de frenada o a la resistència al rodament, i no podem acceptar cap concessió en aquests aspectes. A més a més, la substitució dels materials fòssils per materials renovables no és sempre la solució adequada ja que l’increment de la seva producció podria afectar els terrenys que haurien d’utilitzar-se per a l’agricultura alimentària”. Segons  Mergell, “un pneumàtic estàndard de Continental és més “amic” del medi ambient del que la gent s’imagina”.

L’extracció del cautxú de la planta anomenada “dent de lleó”, per exemple, té actualment un gran potencial per poder substituir el cautxú procedent dels arbres. Com que la “dent de lleó” creix en terrenys europeus on s’hi practica el guaret, no hauria de competir amb els terrenys dedicats a la producció d’aliments, ni tampoc ser transportada des d’una distància llunyana fins a les fàbriques europees de producció de pneumàtics.

Al mateix temps, el “negre de carbó” (un material produït per la combustió incompleta dels productes derivats del petroli), pot ser substituït per silici en el compost. D’aquesta manera, el 20% del pes del pneumàtic podria ser substituït per matèries naturals. Plastificants i resines provinents de recursos renovables o instal·lacions de reciclat podrien ser potencials materials que es podrien utilitzar en la fabricació de pneumàtics.

etiquetes:

Deixa un comentari