Home Actualitat Ferrari 458 Speciale, ADN de competició
Ferrari 458 Speciale, ADN de competició

Ferrari 458 Speciale, ADN de competició

0
0

Des del 360 Modena, Ferrari comercialitza una versió inspirada en la competició encara més “picant” del seu model amb motor V8. La variant Speciale del 458 Itàlia agafa el relleu del 430 Scuderia. La recepta amb que ha estat preparada és la coneguda per tothom: més potència i menys pes.

Text: Gerard Farré | Fotos: Ferrari 

130104carLa primera copa monomarca que va organitzar Ferrari sota el nom de Challenge va ser amb els 348, cap a l’any 1993. Des de llavors aquest campionat de circuits s’ha anat disputant també amb els models 355, 360, 430 i ara amb els 458. A partir d’aquest campionat Ferrari va començar a desenvolupar versions de carrer potenciades i més lleugeres inspirades en els models de cursa i així va ser com a partir del 360 Modena va sorgir el 360 Modena Challenge Stradale; i del 430, el 430 Scuderia.

+27 CV -90 KG

130108carEn la present edició del Saló de Frankfurt, Ferrari ha presentat la versió més “poderosament condimentada” del 458 Itàlia, batejada com Speciale i també inspirada en els 458 de la Challenge. Aquestes versions ofereixen les sensacions i prestacions d’un autèntic cotxe de curses. El 458 Speciale és 90 quilos més lleuger i 27 CV més potent, amb només 1.470 quilos. I el seu motor V8 de 4,5 litres arriba als 605 CV a 9.000 rpm.

Les prestacions són brutals, amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 3 segons; només una dècima més lent que el Lamborghini Aventador, que té 700 CV. Un Ferrari Itàlia normal triga 4 dècimes més que l’Speciale. I el que més sorprèn és saber que va equipat amb un sistema start/stop. Sí, start/stop en un Ferrari de 605 CV!

Alerons mòbils

130105carUna altra novetat és que incorpora alerons mòbils, tant en la part baixa del frontal com en el difusor del darrera. Aquests elements mòbils en funció de la velocitat s’encarreguen d’augmentar o reduir la càrrega aerodinàmica. El kit específic de carrosseria dota al 458 d’una figura encara més viril que la del Itàlia normal.

L’electrònica no hi podia faltar i el sistema Side Slip Angle Control és una de les meravelles que aporten màgia a l’Speciale. Una centraleta analitza el desplaçament lateral de l’automòbil per comprovar si es troba dins els paràmetres òptims i llavors modifica el repartiment de parell entre les dues rodes de l’eix del darrere.

La mala notícia, suposo que més d’un ja se l’espera a aquestes altures de la pel·lícula, és el preu. Ferrari ven el 458 Speciale per 240.000 €. A finals dels anys vuitanta l’F40 valia a Espanya el mateix (40 milions de pessetes). Si el comparem amb el 458 normal, només el separen 10.000 €; vaja, el que val qualsevol opció del catàleg Ferrari. Ara bé, si pogués no m’ho pensaria dues vegades.

Galeria de fotos

Deixa un comentari