Home Proves Ford Fiesta ST: Noi bo, noi dolent
Ford Fiesta ST: Noi bo, noi dolent

Ford Fiesta ST: Noi bo, noi dolent

0
0

FiestaST_08Ford ha donat, a la versió més esportiva del Fiesta, una doble personalitat. Per una banda és molt geniüt i per l’altra, és amable i educat. Aquestes dues qualitats són la clau dels nous models ST.

Text: Josep Casanovas / Fotos: Ford

El nou Ford Fiesta ST ha estat desenvolupat  per Ford RS, la divisió de la marca de l’oval encarregada dels vehicles d‘altes prestacions destinats al mercat europeu. Precisament el gerent d’enginyeria d’aquesta marca americana, Tyrone Johson, diu que el nou Fiesta ST ha estat dissenyat per tal que els seus conductors baixin del cotxe amb un somriure d’orella a orella.

Amb un cop d’ull a la fitxa tècnica ja comences a ser conscient del que t’espera quan et posis al volant. Som davant del Fiesta més potent de la història, animat amb un motor EcoBoost de 1,6 litres turbo que té un rendiment de 182 CV a 5.700 rpm. El seu par màxim de  240 Nm li proporciona constantment entre les 1.600 i les 5.000 rpm, i, a més a més, té un mode overboost d’una durada de 15 segons  que quan acceleres a fons el par puja fins els 290 Nm! Respecte al model anterior, s’ha incrementat un 20% la potència, a la vegada que s’ha reduït el consum i les emissions en la mateixa proporció. Mentre que només consumeix 5,9 l/Km i emet 138 grams de CO2/Km, el Fiesta ST accelera de 0 a 100 Km/h en 6,9 segons i arriba als 220 Km/h de velocitat punta.

En un circuit de F1

circuitQuin podria ser el millor escenari per provar sense restriccions el nou Fiesta ST, que un traçat del Mundial de Fórmula1, concretament el circuit de Catalunya?  Ja ho sé, em direu que el seu terreny preferit són les carreteres sinuoses de muntanya, però un circuit com aquest és molt més permissiu que una carretera plena de corbes i oberta al transit. Ben mirat, els responsables de Ford ens van preparar un traçat – allà on hi ha dos variants de pista-  per tal que poguéssim fer eslàlom entre els cons i certificar l’agilitat d’aquest cotxe i la resposta de la direcció sota les ordres del conductor.

Ens cordem el cinturó, arrenquem i sortim del pit-lane. El motor emet un so molt escaient i en consonància amb el cotxe, s’estira obedientment fins a les 6.000 rpm i encara li queda molt camí per recórrer abans d’arribar al tall d’injecció. De fet no cal anar tant amunt, els 240 Nm de par entre les 1.600 i les 5.000 rpm et donen recuperacions fulgurants. El canvi és ràpid i precís, una delícia al tacte. Sense desconnectar l’ESP pots comprovar que et permet fer molt, només entra en acció quan realment ho necessita.

El sistema eFVC – Ford Vectoring Control-  és una meravella, és una funció de l’ESP que fa com de diferencial auto blocant, frenant la roda davantera interior i, així, ajudar a mantenir la trajectòria ideal i permeten accelerar a fons sense perdre tracció. El xassís d’aquest Fiesta ST s’ha rebaixat 15mm respecte al dels seus germans de gamma, i porta unes molles més fermes que fan que sigui més noble en el pas per corba. I encara més, el seu potent equip de frens format per discos de 278 mm a davant, permet aturar-lo amb molta precisió i sense reaccions adverses. I sí, és veritat, baixem del ST amb un somriure d’orella a orella.

FiestaST_12Els additaments estètics no podien faltar en un model d’aquestes característiques. La calandra hexagonal dona resposta a un disseny específic, incorpora llums de dia Led, llantes exclusives de 17”, difusor i spoiler  a darrera… Dins de l’habitacle hem de destacar els sensacionals seients esportius Recaro amb tapisseria mixta de cuir-roba i calefacció integrada. Els pedals d’alumini són un altre element típic en aquest tipus d’automòbils.

L’equipament de sèrie inclou els sistemes SYNC, de connectivitat i MyKey, que ens permet programar una clau amb paràmetres específics de velocitat, volum d’àudio, impedir la desconnexió de l’ESP… Una funció que agradarà als pares dels més joves, però que no farà tanta gràcia a la generació 2.0.

FITXA TÈCNICA

MOTOR: 1.596 cc. 4 cilindres/ 16V. Injecció directa. Turbo i intercooler.

POTÈNCIA: 182 CV a 5.700 rpm.

PAR: 290 Nm a 1.600 rpm.

CANVI: manual, sis marxes.

SUSPENSIÓ: McPherson/ Eix de torsió.

FRENS: discos ventilats 278 mm/ discos sòlids 253 mm.

LLARGADA, AMPLDA I ALÇADA: 3,957m/ 1,709m/ 1,456m.

PES: 1.163 Kg.

DE 0 A 100 Km/h: 6’9 segons.

VELOCITAT MÀXIMA: 220 Km/hora.

CONSUM MITJÀ: 5,9 l/ 100Km (gasolina 95).

EMISSIONS DE CO2: 138 G/Km.

PREU: 21.750€.

WEB: www.ford.es

Deixa un comentari