Home Motos Motos Honda Forza 300i: L’equilibri perfecte
Honda Forza 300i: L’equilibri perfecte

Honda Forza 300i: L’equilibri perfecte

0
0

NSS300-SCOOTER-2013-041El fabricant més gran del món ha posat tota la carn a la graella per crear un dels escúters urbans més complets que existeixen. Un model esportiu de grandària mitjana, les prestacions del qual són més que notables, amb un gran equipament i una imatge extremadament moderna. Així és el nou Forza 300.

Text: Albert Alsina / Fotos: Honda

Honda segueix donant cops de puny sobre la taula presentant productes de forma continuada i sostinguda. I no ho fan per inèrcia; no. Ho fan per seguir creixent amb l’objectiu d’oferir als motoristes urbans una Honda de gran confort, funcionalitat i amb grans capacitats per divertir als seus propietaris.

El Forza ja és un escúter conegut al mercat. De fet, va ser presentat l’any 2000. Era un molt esportiu, amb frenada combinada i gran capacitat d’emmagatzematge. La polivalència era una de les seves millors virtuts. Les evolucions posteriors van anar incorporant novetats tecnològiques, una darrere d’una altra. I ara la demanda se sustenta sobre quatre eixos fonamentals: seguretat, qualitat, bon preu i durabilitat.

Un pòquer de virtuts molt arrelades en aquest nou Forza 300, al que a més, se li ha de sumar un disseny tremendament modern amb una elegància exquisida. Aquest producte de la marca de l’ala daurada es va dissenyar per adaptar-se de forma natural i funcional a la vida diària, tant dins de la ciutat com fora d’ella, i amb la solvència d’acomodar a dues persones amb un confort notable i la practicitat de poder guardar dos cascos integrals sota el seu còmode i ampli seient.

El Forza 300 compta amb un xassís resistent i lleuger, ideal i molt àgil entre el tràfic urbà i molt però que molt estable a alta velocitat. Gràcies, en part, a la nova articulació flotant inferior en l’ancoratge del motor, que ofereix un excel·lent equilibri de rigidesa del bastidor (construït en dues parts) amb un tacte excel·lent. I sense desmerèixer la comoditat d’unes suspensions ajustades al màxim, amb una suavitat sorprenent en l’inici del seu recorregut i amb la duresa justa quan el conductor opta per una conducció més aviat dinàmica. La comoditat no té perquè estar renyida amb la seguretat, i aquest examen el passa amb una nota molt alta gràcies la sobrietat de la direcció, el baix centre de gravetat, la reduïda altura del seient i la potència i dosificació de la seva frenada combinada amb ABS opcional -provat en el model durant la presentació internacional-; el CBS és de sèrie.

Honda-Forza300-YM13-29El vigorós propulsor, un monocilíndrico de 279 cc i 4T, ofereix un consum extraordinàriament baix amb una polivalència d’ús d’allò més gratificant. Aquest motor, dotat de transmissió automàtica V-Matic de relacions ajustades i amb un cilindre descentrat 5 mm (al costat de la fuita), no transmet cap tipus de vibració, és suau com la seda mateixa i té un ímpetu i una força gens menyspreables des de baix règim. La seva resposta és instantània i les demandes de potència les supleix a la perfecció sense titubejos, fins i tot proporcionant una velocitat de creuer òptima per superar qualsevol tipus de via ràpida que se’ns presenti per davant.

L’equipament és, com bona norma a Honda, notori i excel·lent. La qualitat està fora de tot dubte, amb un quadre d’instruments de fàcil lectura i disseny modern, dues guanteres a la zona davantera, connector de 12V, òptiques multi-reflectores de gran potència lumínica, cavallet lateral i HISS, el Sistema de Seguretat d’Encès de Honda. A més, disposa d’un ampli llistat d’accessoris opcionals.

etiquetes:

Deixa un comentari