Home Cotxes Hyundai ix35. El que va bé no es toca
Hyundai ix35. El que va bé no es toca

Hyundai ix35. El que va bé no es toca

0
0

La renovació del ix35 Hyundai s’ha regit per allò que diu que quan quelcom funciona bé no cal tocar-lo. I l’ix35 ha funcionat molt bé des del primer dia, tant que en els tres anys que porta al mercat i amb més de 250.000 unitats venudes a Europa ha esdevingut un pilar fonamental per a la marca coreana, que continua en línia ascendent en els seus resultats econòmics a nivell mundial i confirma la seva aposta pel nostre continent pel que fa a disseny i construcció dels seus models. Referint-nos concretament al mercat espanyol ha acaparat durant els vuit primers mesos d’aquest any el 4,34% de la quota de mercat, amb 21.004 unitats venudes.

Text: Josep Casanovas | Fotos: Hyundai

New ix35_interior 11El nou ix35 se’ns presenta sense canvis notables, per allò que dèiem al principi. Visualment segueix sent molt atractiu i conduir-lo és una delícia, tant pel tacte com per visibilitat i sensació de control. Els retocs estètics són únicament per posar-lo al dia: paràboles davanteres de nou disseny i amb LEDS diürns integrats, nou assortiment de llandes d’aliatge i, en els dos nivells d’acabat superiors, llums posteriors de LED.

Pel que fa a l’interior, n’hi ha hagut prou amb noves tapisseries i materials en els que s’aprecia una millora de qualitat i increment d’elegància. Els seients i motllures superiors de les portes estan acabats amb materials de més qualitat. La posició al volant és d’allò més natural i còmoda. Però la ubicació de la palanca del canvi queda una mica més endarrerida del que ergonòmicament seria desitjable.

Més interessants, sempre referint-nos a les novetats, són els apartats tècnic i de confort. Del primer destaca el sistema de recirculació dels gasos d’escapament de baixa pressió (LP-EGR) aplicat als motors 2.0 turbodièsel (136 i 184 CV) per què contaminin menys. I alhora la disponibilitat de canvi automàtic de sis velocitats pel motor de 136 CV amb tracció total. La direcció és més ràpida i per primera vegada en un model tot camí del segment C de Hyundai i gràcies al sistema Flex Steer, el conductor pot triar entre tres modes (normal, confort i esportiu) que varien l’assistència i resposta segons el tipus de conducció.

New ix35_ detalles 1L’equipament de seguretat de sèrie és comú per a tota la gamma del ix35. Entre altres elements inclou assistència en pujades i baixades, control d’estabilitat amb funció de prevenció de bolcada, llums diürnes de LED i control de pressió dels pneumàtics.

Si ens referim al confort, les suspensions són més progressives i suaus, sense que això hagi fet perdre efectivitat. El conductor agrairà la possibilitat de comptar amb farsde xenó, funció de remolc i de frenada en corba en el control electrònic d’estabilitat, els sensors d’aparcament davanters o el sistema millorat de navegació.

New ix35_6Del Hyundai ix35 hi ha actualment en producció la versió amb pila de combustible (600 km d’autonomia i contaminació zero) que l’2015 es preveu arribarà a les 10.000 unitats. Aquest any se’n han venut 82 a Europa. Inconvenients, tant el preu (en números rodons, uns 150.000 euros) com la falta de punts de proveïment de hidrogen, ni un a Catalunya en aquests moments.

La gamma del nou Hyundai ix35 es diversifica en tres motors de gasoil, un de gasolina i quatre nivells d’equipament (Essence, Klass, Tecno y Style). Les versions 1.6 GDI i 1.7 CRDI són exclusivament de tracció davantera. La 2.0 CRDI de 136 CV permet elegir entre això i tracció total, amb canvi manual o automàtic. Pel motor més potent, únicament tracció total però amb possibilitat d’escollir la transmissió.

El preu es de 21.190 euros per el Hyundai ix35 1.6 GDI Essence i 36.950 euros per el Hyundai ix35 2.0 CRDI 184 Style automàtic, sense incloure el descompte promocional de 1.750 euros ni PIVE.

 

Deixa un comentari