Home Actualitat Kia celebra 10 anys de la ‘Tiger Nose’
Kia celebra 10 anys de la ‘Tiger Nose’

Kia celebra 10 anys de la ‘Tiger Nose’

0
0
Foto: Kia
Foto: Kia

Fa deu anys, al Saló internacional de l’Automòbil de Frankfurt, Kia va presentar el ‘Kee’, un ‘concept car’ esportiu. Peter Schreyer, en el seu esperat debut com a nou director de disseny de Kia, va saber fer realitat la nova visió de disseny de la marca, al mateix temps que va afegir una nova característica que es convertiria en senyal d’identitat de cada model Kia des de llavors: el frontal ‘Tiger Nose ‘.

La icònica graella aporta als models de Kia és l’expressió diferenciadora de confiança. Mirant el recent creixement de la marca, aquesta confiança està totalment justificada. Amb unes xifres de vendes que s’han triplicat des de 2006 i amb 30 premis de disseny en els Red Dot i iF des de 2009, la ‘Tiger Nose’ ha contribuït a l’evolució del disseny de la marca, transformant la seva percepció global.

El 2007, els cotxes de Kia ja comptaven un alt nivell de qualitat. Mostra d’això és la garantia de 7 anys que la companyia va llançar en 2007 amb el Cee’d. El que la marca necessitava llavors era una filosofia de disseny clara i un senyal d’identitat que ajudés als usuaris a reconèixer immediatament cada model com un Kia.

Llibertat absoluta de desenvolupament

A Peter Schreyer se li va donar llibertat absoluta per desenvolupar aquesta filosofia de disseny: “tenir carta blanca per crear el llenguatge de disseny d’una companyia d’automòbils no és una cosa usual i representa un gran honor. Algun dia, el Kee serà vist com el punt de partida de la nova visió de Kia, guiada pel disseny “.

Schreyer va resumir la seva filosofia de disseny com “La simplicitat de la línia recta”. Sobre la icònica ‘Tiger Nose’ va assenyalar: “La cara de Kia s’assembla a un tigre – poderós, peculiar i alhora familiar. No obstant això, aquest disseny no va començar amb la idea del nas d’un tigre, sinó que va ser el fruit de llargues hores de treball destinades a crear un ADN únic per Kia “.

Novetats a Frankfurt

Deu anys després de l’estrena mundial de la ‘Tiger Nose’, Kia revelarà la seva última creació en el Saló de Frankfurt 2017. El Kia Stonic es presentarà al públic per primera vegada, llançament que fa a la marca partícip del segment B-SUV, un cateroría relativament nova però de ràpid creixement. El Stonic sortirà a la venda a finals de setembre de 2017.

Aquest any també tindrà lloc el llançament de la ‘Tiger Nose’ més salvatge fins a la data: el nou Kia Stinger, el cotxe més ràpid mai creat per Kia. El Stinger sortirà a la venda en l’últim trimestre de 2017.

etiquetes:

Deixa un comentari