Home Motos Motos KTM 390 Duke: Cercle tancat
KTM 390 Duke: Cercle tancat

KTM 390 Duke: Cercle tancat

0
0

74740_390_Duke_2013_3543Amb l’arribada del carnet A2 les marques s’han reinventat i, per tant, reformulat algunes dels seus productes per poder format part d’aquest segment que, sembla ser, té un futur prometedor. Sense anar més lluny, altres firmes importants d’Orient i Europa han posat fil a l’agulla dins d’ell per no deixar buits en un mercat cada vegada més competit i ferotge.

Text: Albert Alsina / Fotos: KTM

KTM no podia ser menys i ha aixecat la manta de les Duke per treure’s del barret una naked amb clara vocació esportiva i notables prestacions ampliant una família que, fins a dia d’avui, ha donat moltes alegries a la firma de Mattighofen. Una moto que, a més, va dotada d’un equipament excepcional, on destaca el sistema de frenada ABS de Bosch (d’estricta sèrie), així com una pinça davantera radial de Brembo per augmentar el tacta i la potència de frenada.

Aquest nou model aprofita el bo i millor de les seves germanes petites de 125 i 200 cc, com és el cas del xassís multitubular que tant bones sensacions quan a maniobrabilitat i rigidesa proporciona, inserint petits reforços per adaptar-se a les necessitats d’una potència i pes superiors. Això sí, obtenint un pes en sec excepcional de tant sols 139 quilos, i sense pràcticament variar l’estètica ferotge, dinàmica i molt vistosa de la família Duke amb gràfiques espectaculars (com és norma a KTM), a més d’un quadre de comandaments en consonància a la qualitat visual que llueix aquesta streetfighter de mides compactes.

74747_390_Duke_2013_3543

Dinàmica, divertida i funcional com poques, aquesta moto per a tot tipus de públic té en el seu propulsor -de tant sols 36 quilos de pes- el seu toc més innovador. I encara que molts puguin pensar que s’ha agafat la base del de 200 cc i s’ha vitaminat el cilindre i la culata, no és així. Evidentment que s’ha escollit la base i el bloc motor d’aquesta versió, però se li ha incorporat un nou canvi de marxes, una culata redissenyada, s¡ha millorat el pistó, la biela i el cilindre, a més d’acoblar-hi un cigonyal de biaxa fricció i elevada resistència. Un motor que, a la seva fitxa tècnica, revela unes xifres considerables, de 44 CV a 9.500 rpm, gestionades per una impecable injecció electrònica de la firma alemanya Bosch, fet que converteix a aquesta compacta pura sang en una dolça gateta en mans de qualsevol conductor sigui quin sigui el seu nivell tècnic de pilotatge.

[box type=”note” align=”alignleft” class=”3″ width=”3″ ]FITXA TÈCNICA: Motor: Monocilíndric, 4T. Refrigeració: Líquida. Alimentació: Injecció electrònica. Cilindrada: 375 cc. Potència màxima: 44 CV a 9.500 rpm. Altura del seient: 800 mm. Distància entre eixos: 1.367 mm. Dipòsit combustible: 11 litres. Pes: 139 kg. Preu: 4.979 euros.[/box]

etiquetes:

Deixa un comentari