Home Actualitat La nova berlina BMW M3 i el nou BMW M4 Coupé.
La nova berlina BMW M3 i el nou BMW M4 Coupé.

La nova berlina BMW M3 i el nou BMW M4 Coupé.

0
0

Al presentar els seus nous models BMW M3 i BMW M4 Coupé, BMW M ofereix una nova interpretació del cotxe esportiu d’altes prestacions i, alhora, amb la cinquena generació de l’M3 segueix mantenint-se fidel a la filosofia BMW M. El BMW M3 Coupé de la quarta generació cedeix el pas al nou BMW M4 Coupé. Per primera vegada s’estrenen simultàniament la versió coupé i la versió de quatre portes.

BMW M3

El motor de sis cilindres en línia amb tecnologia M TwinPower Turbo i d’altes revolucions, completament nou i desenvolupat especialment per la nova berlina BMW M3 i per al nou BMW M4 Coupé, té una potència màxima de 431 CV. El seu parell motor màxim, disponible durant un ampli marge de revolucions, és de 550 Nm la qual cosa significa que supera el parell màxim del seu antecessor. Tot i això, el consum i les emissions són inferiors. Tant la berlina BMW M3 com el BMW M4 coupé paren el cronòmetre en 4,1 segons (amb la caixa opcional M de set marxes i doble embragatge) a l’accelerar de 0 a 100 km/h.

En comparació amb el model anterior, va ser possible reduir el pes en 80 quilograms considerant l’equipament corresponent, Aquesta reducció beneficia el comportament dinàmic i, a més, augmenta l’eficiència d’ambdós models. Concretament, el BMW M4 Copué pesa 1.497 quilos, en marxa. Aquest resultat s’ha aconseguit gràcies a l’aplicació intel·ligent de nombroses mesures destinades a l’ús de materials lleugers. Entre elles, l’ús més generalitzat de plàstic reforçat amb fibra de carboni (CFRP) i, també, la utilització d’alumini en diversos components que són part del xassís i de la carrosseria. A tall d’exemple cal destacar que els dos models tenen un sostre de fibra de carboni.

Una de les metes prioritàries durant el treball de desenvolupament de la berlina BMW M3 i del BMW M4 Coupé va consistir en obtenir dos models aptes per fer bons temps en circuits de carrera. Per tant, tots dos tenen un sistema de refrigeració configurat per a l’ús en circuits capaç de garantir una temperatura òptima del motor, del turbo i de la caixa de canvis.

Deixa un comentari