Home Actualitat Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim assoleixen el 65% d’execució
Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim assoleixen el 65% d’execució

Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim assoleixen el 65% d’execució

0
0
Les obres a Figueres encaren la recta final
Les obres a Figueres encaren la recta final

El desdoblament de la C-260 a Vilatenim ha superat les dues terceres parts de la seva execució. Una fita tècnicament significativa, amb les últimes tasques d’empenta del calaix que conformarà el pas inferior sota l’N-II. Els treballs tenen un pressupost de 9,3 MEUR i finalitzaran el desembre vinent.

La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, i pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant l’agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la capital de l’Alt Empordà, amb l’execució d’una via amb les característiques adients de capacitat i seguretat, tot respectant el seu entorn urbà.

Des del gener de 2016, la Generalitat té en marxa les obres per desdoblar l’últim tram que quedava de la carretera C-260, d’uns 750 metres de longitud, des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim.

Formació de dos vials urbans propers a la C-260: el vial sud i el vial nord

El vial sud discorrerà paral·lel a la C-260 i relativament proper al riu Manol. Connectarà el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l’altre costat de l’N-II. Servirà per connectar directament Figueres amb Vilatenim, sense haver de passar per l’enllaç actual de l’N-II, que pot arribar a nivells de congestió. En aquest vial, en obres, cal remarcar la construcció d’una rotonda en la part inicial, un vial de 550 metres de longitud i el pas sota l’N-II.

Aquest pas sota l’N-II es construeix mitjançant un sistema d’empenta, complex tècnicament i amb afectacions mínimes al trànsit de l’N-II. Té una longitud de 44 metres i una amplada total lliure de 10,9.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, destaca que aquest mètode constructiu és una mostra de “l’excel·lència de l’enginyeria catalana”. La col·locació d’un calaix per sota de l’N-II “permetrà la formació de la ronda sud de Figueres sense pràcticament afectacions” al trànsit, afegeix.

Aquest calaix, i el vial que conformarà, “està preparat per al desdoblament de l’N-II” que ha de fer l’Estat. Font ha recordat que “la ministra de Foment espanyola, Ana Pastor, es va comprometre que les obres començarien el 2015”. “El Govern ha fet la seva feina i encara estem esperant que arribi l’anhelat desdoblament”,emfatitza el secretari.

El vial nord serà sensiblement perpendicular a la C-260 i paral·lel a l’N-II. Se situa a l’inici de l’actuació i permetrà donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Tindrà una longitud d’uns 240 metres. Estarà format per un sol carril de 4 metres i una vorera de 2 metres.

Deixa un comentari