Home Actualitat Mercedes E350 BlueTec Avantgarde, efectivitat i eficiència
Mercedes E350 BlueTec Avantgarde, efectivitat i eficiència

Mercedes E350 BlueTec Avantgarde, efectivitat i eficiència

0
1

Una de les millors mecàniques del nou Classe E de Mercedes-Benz és sense cap mena de dubte la 350 BlueTec, amb un V6 turbo-dièsel que rendeix 252 CV i el consum del qual no supera els 5,5 l/100 km. L’hem conduït durant 800 quilòmetres per veure si realment gasta tan poc com anuncien i aquí teniu el resultat.

Text: Gerard Farré | Fotos: Gerard Farré / Mercedes-Benz

13C820_02Sovint les ajustades xifres de consum que anuncien els fabricants són massa optimistes. No estic dient amb això que menteixen, res d’això. El que passa és que homologuen els consums en zones en desnivell de zero metres sobre el mar, amb llargues rectes sense trànsit i rodant a velocitats mitjanes de 80 km/h. Però el món real és una mica diferent i només allà ens trobem amb la veritat final. En casos com el del Classe E 350 Blue Tec la realitat no està tan lluny del que anuncia Mercedes-Benz i això és d’agrair, perquè s’escapa del què és comú.

La unitat de prova que vam conduir lluïa l’acabat Avantgarde (+2.432 €), el més alt, i la pintura metal·litzada plata diamant (+1.217 €), una mena de gris plata amb cert punt blavós que li escau de meravella al Classe E. La part frontal compta amb un disseny més orgànic que en les anteriors generacions i ara l’estrella de tres puntes cobra gran protagonisme al centre de la calandra. Les línies de tensió dels laterals de la carrosseria suavitzen l’altura de les portes. Potser la posterior és la part menys atractiva del conjunt, també la menys atrevida.

Ideal per a viatjar

Mercedes-Benz E-Klasse Cabrio, E 350 BlueTec, (A 207), 2013Una vegada t’asseus al volant te’n adones com n’és de còmoda la primera fila del Classe E. Els seus seients són perfectes per viatjar quilòmetres i més quilòmetres gaudint del màxim confort. La palanca de la caixa de canvis automàtica la trobem rere el volant, una posició que si no hi estàs acostumat val la pena que t’hi fixis els primers dies. I és que allà on el Classe E hi té la palanca del canvi en la majoria dels turismes trobes el comandament del neteja-parabrises, així que poca broma.

La segona fila de seients del Classe E ofereix un nivell d’espai i confort equiparable a un sofà de tres places. Tant l’espai per a les cames com l’altura lliure al sostre estan fets per a talles XXL. A l’obrir la porta posterior ens trobem amb un generós maleter de490 litres de capacitat, perfecte per carregar sense problemes l’equipatge de quatre adults.

A nivell dinàmic et puc dir que el xassís d’aquest 350 BlueTec és perfecte per a viatjar. És molt confortable, absorbint fins a la última de les irregularitats que podem trobar a l’asfalt i d’altra banda té la suficient fermesa com per gaudir del cotxe en conducció esportiva. Opcionalment podem equipar-lo amb una suspensió activa Airmatic (2.406 €) amb la qual podrem transformar el Classe E en una espècia de catifa màgica d’Aladí.

620 Nm

13C820_13El motor V6 de 3 litres sobrealimentat per un turbo brilla tant per la seva suavitat com pel poc soroll que produeix. Rendeix una potència màxima de 252 CV a 3.600 rpm i un parell màxim de 620 Nm de forma constant entre 1.600 i 2.400 rpm. Per anar més ràpid quasi no cal estirar-lo per sobre les 2.000 rpm, ja que gràcies a la caixa de canvis automàtica de 7 relacions podem intentar mantenir la mecànica dins la zona òptima de parell. Tot això contribueix a què les xifres de consum reals s’acostin moltíssim a les que anuncia el fabricant.

13C820_17En la nostra prova vam recórrer més de 800 quilòmetres repartits entre via ràpida, carretera de muntanya i ciutat. Quan rodàvem a un ritme suau vam obtenir un registre de 5,8 litres/100 km, una xifra impressionant per a una berlina de quasi dues tones de pes i pràcticament 4,9 metres de llargada. Amb aquesta mitjana de consum podríem fer 1.380 quilòmetres amb un sol dipòsit. I aplicant la conducció esportiva en carreteres de muntanya no passem dels 9,3 litres/100 km, xifra que no està gens malament per un V6 de 3 litres quan el normal seria sobrepassar els 12 litres/100 km.

En el dia a dia em sembla massa gran, tant per circular dins la ciutat com per utilitzar els aparcaments públics. L’hàbitat natural del Classe E és la carretera. Aquesta berlina ha estat concebuda per cobrir llargues distàncies ja sigui en carreteres secundàries o bé en vies ràpides. Si la teva butxaca t’ho permet no ho dubtis ni un sol instant i decanta’t pel motor 350 BlueTec. En el cas que t’hagis de plantejar el 200 CDI suma-hi només 1.000 € més i queda’t amb el 220 CDI BlueEfficiency, tindràs millors prestacions i uns consums encara més ajustats que amb el 200 CDI.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” width=”95%” ]Mercedes E350 BlueTec Avantgarde

[one_half]MOTOR: 2.987 cc. 6 cilindres. Turbo de geometria variable. Intercooler
POTÈNCIA: 252 CV a 3.600 rpm.
PARELL: 620 Nm a 1.600 rpm.
CANVI: Automàtic, 7 velocitats.
SUSPENSIONS: McPherson / Paral·lelogram deformable.
FRENS: Discs ventilats a les quatre rodes.[/one_half] [one_half_last]
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,879 / 1,854 / 1,474 m.
PES: 1.885 kg.
DE 0 A 100 KM/H: 6,6 segons
VELOCITAT MÀXIMA: 250 km/hora.
CONSUM MITJÀ: 5,5 litres / 100 Km.
EMISSIONS DE CO2 : 144 g/km.
PREU: 59.550 euros[/one_half_last]

WEB: www.mercedes-benz.es[/box]

Fes clic aquí per veure la galeria de fotos

1

-->

Close