Home Cotxes Opel Cabrio: Bellesa Captivadora
Opel Cabrio: Bellesa Captivadora

Opel Cabrio: Bellesa Captivadora

0
0

Opel-Cascada-282254Des que el vaig veure per primer cop a sobre  la catifa del Saló de Ginebra que m’agrada aquest nou Opel Cabrio. Si a la  carrosseria tan estilitzada  l’hi afegim el detall de l’elegant capota de lona, ja és immillorable.

Text: Gerard Farré/ Fotos: Opel

L’Opel Cabrio arriba al mercat per recollir el testimoni de l’Astra Twin Top, però la marca alemanya ha optat per separar-lo de la gamma del seu compacte Astra donant-li un nom diferent, malgrat  segueix compartint molts components de l’Astra. El més curiós de tot és que només s’anomena Cabrio al mercat espanyol, a la resta del món s’anomena Cascada.

El disseny exterior té un gran poder d’atracció te’l miris com te’l miris, frontalment recorda molt a l’Astra, pel darrera té un disseny propi molt ben resolt. Dins del sector dels descapotables compactes, és un dels més macos.

L’interior té la tradicional configuració 2+2, on les places de davant són les més confortables, com és normal en un descapotable d’aquest tipus. La distància entre eixos combinada amb el mecanisme de la capota fan que la filera de darrera estigui una mica avançada i hi hagi menys espai lliure  que en l’Astra TC. Malgrat això, els seients individuals de darrera són bastant còmodes, llàstima que hi ha poc espai per les cames.

Opel-Cascada-282239Ja sigui per obrir com per tancar la capota, el mecanisme automàtic que porta de sèrie l’Opel Cabrio només necessita 17 segons. Es pot accionar prement un botó dins del cotxe o des del comandament de la clau,  ja sigui parat o circulant per sota dels 50 Km/h. Tot el conjunt de la capota pesa 50 Kg, que és una gran millora respecte al sostre metàl·lic de l’Astra Twin Top, que pesava més de 140 KG.

El volum de càrrega del porta maletes varia depenent de si circulem descapotats o no. Viatjant a cel obert només tindrem 280 litres de capacitat, si anem amb la capota tancada guanyarem 100 litres. Una solució pràctica és abaixar els seients de la segona filera, aconseguirem fins a 750 litres de capacitat i una llargada de 1,82metres.

Crida l’atenció que el motor més potent de la gamma sigui un diesel, el 2.0 CDTi de 195 CV,  25 CV més que el 1.6. Turbo de gasolina. Actualment els motors diesel són menys sorollosos, encara que segueixen donant més vibracions i sorolls que els de gasolina. Anant amb descapotable quan, realment, gaudeixes és circulant a cel obert i amb un motor diesel no és el mateix que amb un de gasolina. Però ja se sap, hi ha gustos per a tot.

FITXES TÈCNIQUES

MOTORS DE GASOLINA:

1.4 Turbo. 1.364 cc. 140 CV i 220 Nm. Consum mitjà: 6,3 l/100 Km. CO2: 148 g/Km.

1.6 Turbo. 1.598 cc. 170 CV i 280 Nm. Consum mitjà: 6,3 l/100 Km. CO2: 148 g/Km.

MOTORS DE GASOIL:

2.0 CDTi. 1.956 cc. 165 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 Km. CO2: 138 g/Km.

2.0 CDTi. 1.965 cc. 195 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 Km. CO2: 138 g/Km. 

SUSPENSIONS: McPherson/ eix de torsió.

FRENS: discos ventilats/ discos sòlids.

LLARGADA, AMPLADA I ALÇADA: 4,696 m/ 1,839 m/ 1,443 m.

PREU: de 29.900€ (1.4T) a 34.6.€ (2.0 CDTi 195 CV).

etiquetes:

Deixa un comentari