Home Cotxes Peugeot 208 GTi: Un GTi més GT
Peugeot 208 GTi: Un GTi més GT

Peugeot 208 GTi: Un GTi més GT

0
0

208GTi_1208PC006La versió més esportiva del 208 és converteix a l’hora en la més luxosa. Aquest cop a Peugeot han donat forma més a un corredor de fons que a un sprinter. Un esportiu menys radical que el mític 205 GTi – referència inevitable- i més aburgesat, carregat de la tecnologia d’última generació.

Text: Josep Casanovas / Fotos: Peugeot

En escoltar Peugeot i GTI la primera imatge que et ve al cap és la del 205 de 1984, també pots evocar imatges d’aquells 205 T16 que van guanyar el Campionat de Món de Rallis al 1985 i 1986 i el París-Dakar al 1987 i 1988. De fet la Peugeot va organitzar la presentació del nou 208 GTi als Alps Marítims, incorporant a la ruta un sector de l‘antic traçat d’Aiglun del Ralli de Montecarlo tancat al trànsit. Evidentment això no passa tots els dies. I és aquí on els més agosarats van poder rodar al límit, desconnectant l’electrònica al 100% i provar l’autèntic comportament del xassís que és a sobre del motor de la manera més pura possible, i que, per la seva noblesa, pots controlar en tot moment. Com a extra, la Peugeot ens va permetre canviar de seient i deixar el volant a un dels millors especialistes de l’asfalt, Gilles Panizzi. Una experiència genial que , mentre va durar, i com a passatgers,  vam poder comprovar del que és capaç el mateix vehicle en mans d’un pilot experimentat.

interiorgtiA part d’aquell i d’altres trams de revolts de muntanya, també el varem conduir per vies més ràpides dels voltants de Grasse i Niça. Aquí vam comprovar el seu alt nivell de confort. Les suspensions són fermes i de caire esportiu però sense ser gens incòmodes. Respecte al xassís, vam poder notar que és un vehicle molt neutre, el pas per corba del 208 GTI és tan ràpid com precís, segurament degut a l’amplada de les vies i a la bona feina feta amb la direcció. En referència ales prestacions, millora els registres del 207 RC, tan en acceleració com en velocitat punta, accelera de 0 a 100 Km/h en 6,8 segons i arriba als 230 Km/h, pesa 90 quilos menys i té 25 CV més que venen donats pel motor 1.6 THP de 200 CV a 5.800 rpm i 275 Nm a només 1.700 rpm. Si el canvi tingués una relació més curta, les sensacions  al volant serien més vives.

Malgrat que la firma del lleó ha volgut associar el mític 205 GTi i el nou 208 GTi, han passat ja tres dècades i els temps han canviat molt, l’esportivitat segueix essent un aspecte important de la recepta del nou GTi, però, aquest cop, també han apostat fort pel confort i el luxe. Els enginyers de Peugeot han volgut crear un esportiu pràctic i còmode pel dia a dia. Els responsables de la marca n’esperen vendre 10.000 unitats a l’any, de moment ja se n’han venut 300.000 al llarg de la primera temporada en el mercat.

A nivell estètic el 208 GTi traspua esportivitat per totes bandes. La calandra frontal, el pas per roda eixamplat, les llantes de 17”, la doble sortida del tub d’escapament i altres elements formen el kit específic del nou GTi i que el diferencien clarament de la resta dels de la gamma 208. A dins l’habitacle hi ha detalls d’un vermell intens i degradat per posar accent el seu caràcter racing. Els seients esportius tenen una tapisseria mixta de cuir i roba antilliscant que fa la seva funció a la perfecció. El volant també és específic amb encaixos per adaptar-hi els polzes.

Reduir els consums i les emissions contaminants ha estat un altre dels paràmetres que han estudiat a fons pel nou 208 GTi. La Peugeot anuncia un consum mitjà de 5,9 l/ 100Km i unes emissions de, només, 139 grams de CO2/ Km. El preu de  22.900€ el fa bastant atractiu, sobretot tenint en comte l’equipament de sèrie que inclou llums de dia LED, seients esportius, tapisseria de cuir i roba, pantalla tàctil de 7”, les llantes de 17”…

FITXA TÈCNICA

MOTOR: 1.598 cc. 4 cilindres/ 16V. Injecció directa. Turbo i intercooler.

POTÈNCIA: 200 CV a 5.800 rpm.

PAR: 275 Nm a 1.700 rpm.

CANVI: manual, sis marxes.

SUSPENSIONS: McPherson / eix deformable.

FRENS: discos ventilats. 302 mm/ 249 mm.

LLARGADA, AMPLADA I ALÇADA: 3,962 m/ 1,829 m/ 1,460 m.

PES: 1.160 Kg

 DE 0 A 100 KH/H: 6,8 segons.

VELOCITAT MÀXIMA: 230 Km/h.

CONSUM MITJÀ: 5,9 l/100 Km (gasolina 95).

EMISSIONS DE CO2: 139 G/Km.

PREU: 22.900€.

WEB: www.peugeot.es

etiquetes:

Deixa un comentari