Home Motos Motos Peugeot Metropolis: Trèbol de luxe
Peugeot Metropolis: Trèbol de luxe

Peugeot Metropolis: Trèbol de luxe

0
0

METROPOLIS_004Amb l’experiència de més d’un segle fabricant motos, Peugeot Scooters va sorprendre l’any 2010, durant la celebració del Saló de Milà, amb un prototip d’escúter de tres rodes amb motor híbrid. Des d’allí, es va anar forjant i madurant el que avui dia coneixem com Metropolis, aquest vehicle urbà a cavall entre un cotxe i una moto amb un tren davanter de dues rodes i una posterior.

Text: Albert Alsina / Fotos: Peugeot.

Un producte ideal per als assidus conductors de cotxe que s’enreden diàriament en les àrdues i molestes congestions, i que volen escapar-se d’una forma ràpida, elegant i segura de totes elles. I això és justament el que permet aquest Peugeot. Un model dotat de l’innovador tren davanter DTW amb paral·lelogram deformable que compta amb tres amortidors, un ancorat entre les dues rodes i dues més d’inèrcia (Mass Dumper) que actuen de forma independent. Amb aquesta evolució i gràcies a un sistema de bloqueig (o anti-balanceig) denominat Anti-Tilting, el Metropolis aconsegueix mantenir-se en perfecte equilibri amb tan sols prémer un botó. Això sí, sempre que s’activi a menys de 10 km/hora i per sota de les 2.800 rpm. Això ens permetrà que, a l’hora de parar-nos en un semàfor no hàgim de recolzar els peus a terra i que en el moment d’aparcar es mantingui perfectament alçat en zones on alguns vehicles de dues rodes poden arribar a complicar la vida a més d’un amb maniobres poc ortodoxes.

Però a més de tenir aquesta missió, les dues rodes davanteres del DTW també aconsegueixen altres gestes, com per exemple obtenir un pas per corba molt lineal sense por a perdre l’equilibri, oferir una estabilitat elevadíssima a alta velocitat i proporcionar una frenada més òptima i equilibrada del conjunt (amb la frenada combinada SBC) gràcies a que s’acciona sobre tres rodes (en comptes de les dues clàssiques), disminuint la distància de frenada considerablement.

METROPOLIS_028>> DOTACIÓ MÀXIMA: La pràctica i innovadora creació de Peugeot Scooters no és només un vehicle de tres rodes, sinó que és molt més. I és que la gran varietat d’equipament i funcions que ofereix el fan l’escúter més pràctic que existeix. No en va, disposa de fre d’estacionament elèctric, parabrisa de regulació manual ràpida (ideal en dies de fred i pluja), llum diürna de LED denominada DRL (Daytime Running Light), respatller lumbar regulable, sensor de pressió de pneumàtics per a una major seguretat, amplis i plegables reposapeus per al passatger, un maxi-bagul amb doble obertura remota que aconsegueix absorbir dos cascos (un integral més un jet) i un panell d’instruments replet d’informació al més pur estil automobilístic. Per si fos poc, encara queda per lloar la interessant i pràctica Smart Key (o clau de proximitat), la qual simplifica la vida ja que permet obrir els diferents compartiments i arrencar el Metropolis amb la clau a la butxaca en un radi d’1,5 metres.

A nivell motriu, el Metropolis compta amb un propulsor de fabricació pròpia que és novetat a Peugeot Scooters. Un monocilíndric desenvolupat específicament per a aquest model (i que s’anirà acoblant a altres productes de la família) amb tecnologia de baixa fricció. Aquest motor 400i LFE amb calandra flotant recolzada sobre les dues rodes davanteres ofereix una resposta molt progressiva i ferma, una potència i parell considerables (37,2 CV i 38,1 Nm) i tot això amb un nivell de vibracions, emissions sonores i consum especialment reduïts.

etiquetes:

Deixa un comentari