Home Cotxes Seat Leon SC: Per fi 3 portes!
Seat Leon SC: Per fi 3 portes!

Seat Leon SC: Per fi 3 portes!

0
0

015-SEAT LEON SC-HPKNo ha estat fins la tercera generació del compacte espanyol que ha arribat la tan esperada variant de tres portes. L’espera ha valgut la pena, ja sigui pel disseny com pel comportament dinàmic, estem davant el millor Leon de la història.

Text: Josep Casanovas / Fotos: Seat

Va ser a finals del 2012 quan Seat va presentar la tercera generació del Leon, la marca espanyola va anunciar que, a part de la versió 5 portes, per primera vegada a la història hi hauria dos versions més: la familiar i la tres portes. Des que va arribar el primer Leon a 1999, hem estat esperant amb ànsia una variant de tres portes que se’ns havia negat fins ara. Per fi ja el tenim aquí!

Batejat amb les sigles SC –Sports Coupé-, aquesta nova versió de tres portes s’encarrega d’oferir una estètica més esportiva que la del Leon que coneixíem fins avui. L’objectiu de Seat es atraure un públic més jove, sobretot de la franja compresa entre els 24 i 35 anys, i no els que prefereixen el format cinc portes. La part frontal, equipada amb llums de dia LED integrades, és idèntica a la del format cinc portes però, a partir del pilar A, la carrosseria és completament nova. És precisament a la part de darrera on es justifica la seva denominació Sports Coupé, amb una línea de sostre baixa i unes formes molt atractives.

L’habitabilitat interior s’ha mantingut pràcticament intacte, tot un èxit ja que la distància entre l’eix de davant i el de darrera s’ha reduït 3,5 centímetres. D’altra banda, el volum de carrega del porta maletes segueix sent la mateixa que en la variant de cinc portes, uns respectables 380 litres. La qualitat a dins és impecable i Seat està demostrant que no te res a envejar a les marques alemanyes. Com a equipament específic, el SC té uns seients davanters més anatòmics i que disposen del tradicional plegat per fer més fàcil l’accés a les places de darrera.

interiorleonA nivell dinàmic el SC manté les qualitats excel·lents que tan ens van agradar en el Leon de cinc portes. La plataforma modular MQB sobre la que s’ha desenvolupat el nou Leon, la distància més petita entre eixos i la reducció de 20 quilos de pes fan que el comportament del xassís sigui brillant. Si et decantes pel FR, a més a més de les suspensions esportives, també gaudeixes del Seat Drive Profile, un sistema electrònic que permet modificar la resposta de la direcció, accelerador i canvi DSG. Més complements tecnològics  els podem trobar en el Media System i en sistemes de seguretat que s’encarreguen de controlar, per exemple, si el conductor es troba en estat somnolència, assistent de canvi de carril…

La gamma de motors la formen cinc de gasolina i quatre diesel, nou motors equipats tots amb injecció directa i turbocompressor. Totes aquestes mecàniques, excepte una, emeten  menys de 120 g de CO2 /Km (l’1.8 TSI de 180CV emet 137 g CO2/Km ). Parlem de dos 1.2 TSI (86 i 105CV), dos 1.4 TSI ( 122 i 140CV), un 1.8 TSI (180CV), dos 1.6 TDI (90 i 105CV) i dos 2.0 TDI ( 150 i 184CV). Quatre d’aquests porten la sensacional caixa de canvis de doble embragatge DSG. Dels quatre nivells d’equipament, el més esportiu és el FR, el que millor encaixa amb el perfil del Leon SC. El motor 2.0 TDI de 184CV és impressionant, entrega tants com 380Nm de par i el seu consum mitjà és de només 4,3 l/100Km. La forquilla de preus va dels 14.490€ del 1.2 TSI de 86CV fins els 25.180€ del 1.8 TSI DSG.

FITXES TÈCNIQUES

MOTORS DE GASOLINA:

1.2 TSI 86. 1.197cc. 4 cilindres 86CV i 160Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100Km. CO2: 119 g/Km.

1.2 TSI 105. 1.197cc. 4 cilindres. 105CV i 175Nm. Consium mitjà: 4,9 l/100 Km. CO2: 114 g/Km.

1.2 TSI DSG. 1.197cc. 4 cilindres. 105CV i 175Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100Km. CO2: 112 g/Km.

1.4 TSI 122. 1.395cc. 4 cilindres. 122CV i 200Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100Km. CO2: 120 g/Km.

1.4 TSI 140. 1.395cc. 4 cilindres. 140CV i 250Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100Km. CO2: 119 g/Km.

1.8 TSI 180. 1.798cc. 4 cilindres. 180CV i 250Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100Km. CO2: 137 g/Km.

1.8 TSI DSG. 1.798cc. 4 cilindres. 180CV i 250Nm. Consum mitjà: 5,7 l/100Km. CO2: 132 g/Km.

MOTORS DE GASOIL: 

1.6 TDI 90. 1.598cc. 4 cilindres. 90CV i 230Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100Km. CO2: 108 g/Km.

1.6 TDI 105. 1.598cc. 4 cilindres. 105CV i 250Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100Km. CO2: 99 g/Km.

1.6 TDI DSG. 1.598cc. 4 cilindres. 105CV i 250Nm. Consum mitjà: 3,9 l/100Km. CO2: 102 g/Km.

2.0 TDI 150. 1.968cc. 4 cilindres. 150CV i 320Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100Km. CO2: 106 g/Km.

2.0 TDI DSG. 1.968cc. 4 cilindres. 150CV i 320Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100Km. CO2: 117 g/Km.

2.0 TDI 184. 1.968cc. 4 cilindres. 184CV i 380Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100Km. CO2: 112 g/Km.

etiquetes:

Deixa un comentari