Home Actualitat Toyota Auris Touring Sports: Trencant motlles
Toyota Auris Touring Sports: Trencant motlles

Toyota Auris Touring Sports: Trencant motlles

0
0

AURIS_HYBRID_TOURING_SPORTS_EXT_02_DPL_2013Amb el nou Auris Touring Sports, Toyota ha sigut la primera en combinar la tecnologia híbrida i la carrosseria familiar dins el segment dels turismes compactes.

Text: Josep Casanovas / Fotos: Toyota

Abans del Auris Touring Sports no havia existit cap altre familiar compacte amb tecnologia híbrida, terreny aquest últim en el qual cal destacar l’àmplia experiència de Toyota, que té sis models diferents amb sistemes de propulsió híbrida als mercats europeus. Amb una gamma motriu que completen dos motors de gasoil i un de gasolina, les expectatives de la marca japonesa són que la versió híbrida del Auris Touring Sports se’n endugui el 45% del total de vendes. No està gens malament, oi?

Respecte de l’Auris normal, aquest Touring Sports és 28,5 centímetres més llarg i l’altura respecte del sòl ha estat reduïda per millorar l’estabilitat. L’interior no és tan dinàmic i avantguardista com el seu esplèndid exterior, amb la qual cosa, diguem-ho clar, desentona. I també cal dir que l’increment de mides es nota molt més en la capacitat del maleter que no pas en l’espai destinat als ocupants de les places del darrere.

AURIS_HYBRID_TOURING_SPORTS_INT_03_DPL_2013De les sensacions que ofereix l’Auris Touring Sports en marxa la més destacada és, sense cap tipus de dubtes, la finesa de funcionament. La versió híbrida permet circular en mode elèctric en trajectes curts; en qualsevol cas, sempre ofereix uns consums molt ajustats. I pel que vam poder comprovar en la presentació internacional d’aquest model, a Mallorca, qui vulgui més dinamisme el trobarà en la versió 120 D amb canvi manual.

Tres són els nivells d’equipament que Toyota ofereix per a l’Auris Touring Sports: Live, Active i Advance. De sèrie tots porten climatitzador i assistent en arrancada en pendent. Amb el nivell intermedi es disposa també del sistema multimèdia Toyota Touch i amb l’Advance, del control intel·ligent de llums de carretera i sensors d’aparcament.

[box type=”note” align=”alignleft” class=”3″ width=”3″ ]VERSIONS: TS HYBRID. 1.798 cc (gasolina) + motor elèctric. 136 CV i 207 Nm. Consum mitjà: 3,7 l/100 km. CO2: 85 g/km. TS 130. 1.598 cc (gasolina). 132 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 140 g/km. TS 90D. 1.364 cc (gasoil). 90 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km. TS 120D. 1.998 cc (gasoil). 124 CV i 310 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,560/1,760/1,475 (amb rails al sostre) m. PREU: De 16.741 euros (TS 130 Active) a 24.460 euros (TS Hybrid Advance), descompte promocional inclòs.[/box]

Deixa un comentari