Home Actualitat Toyota desenvolupa nous motors més eficients
Toyota desenvolupa nous motors més eficients

Toyota desenvolupa nous motors més eficients

0
0

Toyota es proposa augmentar encara més el respecte al medi ambient dels seus vehicles amb una nova sèrie de motors de gran eficiència en el consum de combustible i una excepcional eficiència tèrmica. Els nous motors treuen més partit de la combustió i apliquen les tecnologies de reducció de pèrdues desenvolupades per Toyota en els seus sistemes de propulsió híbrids, amb què aconsegueixen millorar l’eficiència de combustible en un 10%  respecte als actuals.

Motor Toyota

Els motors s’utilitzaran en models la renovació dels quals està prevista pròximament, de forma que per a l’any 2015 s’hauran introduït un total de 14 variants amb aquests nous motors a tot el món.

Un dels motors és de gasolina, té 1,3 litres de cilindrada i funciona amb cicle Atkinson, aplicat normalment en models de propulsió hibrida. L’ús del cicle Atkinson proporciona una major relació d’expansió i redueix les pèrdues de calor gràcies a una elevada relació de compressió (13,5), la qual cosa dóna lloc a una eficiència tèrmica superior.

Toyota pretén millorar encara més l’eficiència de combustible del motor mitjançant la introducció d’altres innovacions, com la nova forma de la presa d’admissió, que genera un flux turbulent dins del cilindre en què la  barreja d’aire i combustible flueix en un remolí vertical, i un sistema refrigerat de recirculació del gas d’escapament combinat amb la tecnologia de doble reglatge variable intel·ligent elèctric de vàlvules, per millorar la combustió i reduir les pèrdues.

Com a conseqüència, el nou motor de 1,3 litres tindrà una eficiència tèrmica màxima del 38%, al màxim nivell entre els motors de producció en sèrie de la seva classe.

Per la seva banda, l’altre motor, d’1.0 litres de cilindrada desenvolupat conjuntament amb Daihatsu, assoleix una eficiència tèrmica màxima del 37% gràcies a un disseny similar al de l’altre propulsor en la presa d’admissió per generar un flux turbulent i el sistema EGR refrigerat i a un elevada relació de compressió.

Deixa un comentari