Home Motos Yamaha MT-09: MÚSCUL INCANDESCENT
Yamaha MT-09: MÚSCUL INCANDESCENT

Yamaha MT-09: MÚSCUL INCANDESCENT

0
0

-És un dels models més esperats aquests últims mesos. Destinada a ser la referència i la icona per ser l’única de tres cilindres de la firma dels diapasons en l’actualitat, la MT-09 torna a donar vida a la saga MT en els seus productes del 2014. Una naked compacte però de disseny transgressor, tal i com ja eren els seus antecessors, la MT-03 i la rutilant MT-01, encara que ara adopta un motor completament nou i revolucionari per la marca.

Text: Albert Alsina / Fotos: Yamaha

I és que els tres cilindres semblen estar de moda, no per res, MV Augusta i Triumph l’han encertat de ple a molts mercats amb les seves tres cilindres. Això ha fet que Yamaha s’ho agafés seriosament i proves aquesta configuració amb una cilindrada de 847 cc i una potència de 115 CV. El propulsor, justament, és una dels seus punts forts, ja que, no només permet a la Yamaha ser l’única marca nipona que conta amb aquests tipus de motor a les seves files, també és un  propulsor pensat i fabricat per oferir una entrega de potència i un par motor més lineals, premissa que no es pot deixar de banda per un  tipus de moto com aquesta, amb un bloc motor compacte i lleuger. Però no només és l’estructura el que diferencia aquest cor incandescent, els japonesos l’hi ha donat un ventall d’electrònica d’allò més especial i pràctic. Té accelerador electrònic YCC-T amb l’anomena’t Yamaha D-MODE, a més a més, pots escollir entre tres  mapejats diferents: el STD (estàndard), el mode A i el mode B, segons el caràcter que l’usuari li vulgui demanar al motor. Resumint, un propulsor per tal què el conductor experimenti amb altes dosis de caràcter, par i potència en totes les revolucions.

-El disseny extrem i transgressor de línees esmolades i mirada penetrant no acaba d’amagar la seva faceta de model polivalent, àgil i lleuger en tota mena de conducció, també compta amb una ergonomia molt treballada per facilitar la correcta postura corporal. Sí, a tot això, l’hi sumem un xassís d’alumini lleuger amb dos semi xassís a cada banda, una forquilla invertida amb barres de 41 mm, mono amortidor monocross pràcticament horitzontal i equip de fre amb discos flotants davanters i pinces radials de quatre pistons oposats, podem afirmar que serà una autèntica passada surfejar entre el trànsit de la ciutat i escalar pels infinits ports de muntanya. I, tot plegat, el pes d’aquesta suburbana MT-09 és de 171 Kg (174 amb ABS) que, comparat amb la xifra de potència de 115 CV, ens deixa amb una relació entre pes i potència que promet diversió a dojo.

FITXA TÈCNICA

Motor: tricilíndric en línea de 847 cc.

Potència màxima: 115CV a 10.500 rpm.

Par motor: 8,67 Kgm a 8.500 rpm.

Alimentació: injecció electrònica.

Refrigeració: líquida.

Canvi: 6 velocitats.

Xassís: d’alumini.

Suspensions: forquilla invertida de 41 mm/ mono amortidor amb braç oscil·lant.

Frens: doble disc flotant de 295 mm/ disc de 245 mm. (ABS opcional).

Llargada, alçada i amplada: 2.075 / 1.135/ 815 mm.

Alçada del seient: 815 mm.

Cabuda del dipòsit: 14 litres.

Pes en sec: 171 Kg ( 174 Kg ABS).

etiquetes:

Deixa un comentari