Home Actualitat 1.400 dies per crear un nou model de cotxe
1.400 dies per crear un nou model de cotxe

1.400 dies per crear un nou model de cotxe

0
0

1.400 dies, més de 1.000 esbossos, 5.000 quilos d’argila i 1.000 litres de pintura. Són algunes de les xifres que protagonitzen el disseny d’un nou model. És un procés de quatre anys que comença de forma artesanal, amb un llapis i un paper, fins a culminar amb el vehicle en la cadena de producció. Pel camí, també es treballen vehicles d’argila a mida real, es busquen nous colors i textures i es defineix com serà l’interior del nou cotxe.

1. Briefing. En primer lloc, es redacten les línies mestres que ha de reunir el nou model. És el full de ruta que definirà l’ADN del cotxe, de manera que tot el procés s’ha d’ajustar a aquestes indicacions.

2. Esbossos. Els dissenyadors van dibuixant el nou cotxe. Es parteix “del que ens agradaria fer”, explica Jaume Sala, responsable de Disseny Interior de SEAT, per acabar fent “gairebé una foto” del nou vehicle. Durant quatre anys arriben a elaborar més de 1.000 esbossos.

3. Generació del CAD. Un cop fets els esbossos, es recreen virtualment per donar volum al futur vehicle. El document no serveix només per al disseny del nou cotxe, també s’utilitza per fer-li un seguiment tècnic.

4. Model de clay. És un model d’argila de mida real que pesa quatre tones, el doble que un cotxe convencional. Serveix per recrear físicament el disseny exterior, i se li va donant forma a mesura que s’introdueixen els canvis. En aquest procés també hi ha un treball artesà, el del modelador que va polint el model a mà.

5. Frozen model. És el disseny exterior definitiu aprovat per la companyia. Té una aparença completament real, tot i ser encara un model de clay. Al llarg de tot el procés poden arribar a utilitzar-se fins a 5.000 kg. d’argila.

6. Creació de colors. El departament de Color & Trim s’encarrega de crear els colors interns i externs del nou model. Treballa a dos anys vista i recull idees que provenen “del món de la moda, l’arquitectura o el disseny de producte”, explica Jordi Font, responsable d’aquest departament a Seat. Tot i portar a terme 100 formulacions i invertir 1.000 litres de pintura, només 12 tons conformaran la paleta exterior del cotxe.

7. Seients. Per a l’elaboració dels seients es tenen en compte criteris de “confort i estètics”, assegura Jaume Sala. El departament de Color & Trim també intervé en aquesta part del procés: amb una màquina de cosir es preparen els patrons “combinant els materials i colors que hi puguin encaixar millor”, explica Jordi Font.

8. Disseny interior. “Està orientat al conductor”, emfatitza Sala, qui també explica que la pantalla ha guanyat protagonisme fins al punt que primer es decideix la seva ubicació i després ve tota la resta. El disseny interior es regeix sobretot per la funcionalitat. “Ens preguntem on guardar el telèfon mòbil, les ulleres o l’ampolla d’aigua”. Per això, conclou, ha de ser sobretot “útil i eficaç”.

Tots aquests processos desenvolupats alhora culminaran en el nou model. Després de quatre anys d’intens treball, l’equip de disseny no s’atura: un nou projecte comença

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *