15 coses de Dacia que potser no coneixies

Un Dacia Sandero

Logo DaciaTot i que Dacia va néixer el 1965, el gran enlairament de la marca al nostre país es romanta a 15 anys enrere, amb  l’arribada dels models Logan i Duster. La marca germana de Renault va arribar a l’Estat Espanyol per oferir «vehicles senzills, moderns, fiables i robustos a un preu raonable».

Naixement de Dacia. Els orígens de la marca Dacia es remunten a l’any 1966, quan el govern romanès va decidir crear una marca pròpia de vehicles amb la vocació de proveir vehicles moderns, familiars i robustos a tota la població de Romania. Per a això, el 1968 es signa un acord amb Renault per fabricar els models Renault 8 i Renault 12 sota llicència, amb denominació Dacia 1100 i Dacia 1300, respectivament.

El logotip de Dacia. L’emblema original de la marca era un logotip amb forma d’escut amb fons blau en el qual es representava una àguila amb les ales obertes sobrevolant una muntanya, amb les sigles UAP, acrònim de “Uzina Automobile Pitesti” (Fàbrica d’automòbils de Pitesti) a la part superior.

Després de canviar de color el 1978, el logo evoluciona el 1990 eliminant l’àguila i la muntanya, col·locant en la part superior de l’escut la paraula DACIA. El 2008, coincidint amb el llançament a el mercat del Sandero, s’estrena un nou logotip que evoluciona fins a l’actual, creat el 2013, conservant la forma d’escut, però amb un nou contorn i en tres dimensions.

Renault compra Dacia. L’any 1999 Renault adquireix el 51% del capital de Dacia, abordant dos projectes fonamentals: la modernització de la factoria de Pitesti i el desenvolupament d’un vehicle assequible destinat a tots els públics. Entre 1999 i 2004, el Grup Renault inverteix 489 milions d’euros en aquesta modernització, i eleva progressivament la seva participació fins a assolir un 99,3% el 2003.

Llançament de el Dacia Logan. El desplegament de Dacia a Europa i a la conca mediterrània arriba amb el Dacia Logan, símbol de renovació de la marca, l’any 2004.

La família creix: arriba el Sandero. Presentat en l’any 2008, el Dacia Sandero va revolucionar el segment B per la seva favorable relació entre grandària exterior, habitabilitat i preu.

Dacia Sandero Stepway: èxit total. El 2009 s’afegeix a la gamma la versió Sandero Stepway, preparada per a la seva utilització també per vies sense asfaltar, gràcies a la seva altura respecte el terra més gran i a detalls de disseny característics dels tot terreny

Duster: el primer SUV. L’any 2010 llança al mercat un model amb el que s’endinsava en el creixent segment dels vehicles SUV o tot-terreny Des de l’inici va comptar amb versions mecàniques de gasolina i dièsel i amb possibilitat de tracció davantera o tracció 4 × 4.

Noves fàbriques, nous models. Per reforçar la capacitat de producció de la factoria de Pitesti, inaugura el 2011 una nova factoria a Somaca (Marroc) per fabricar el Logan. El 2012 s’obre la factoria de Tànger, també al Marroc, per ampliar la gamma amb nous models: Lodgy, Dokker i Dokker Van.

Alain Prost i Dacia. Després d’un primer intent en la temporada 2010/2011, el pilot francès quatre vegades campió de món, Alain Prost, als comandaments d’un Dacia Duster, va aconseguir el subcampionat al Trofeu Andros, l’exigent competició que es desenvolupa sobre gel, en el que va suposar l’entrada de Dacia a l’automobilisme esportiu.

Referència en GLP. Després d’anar incorporant les versions amb GLP (gas liquat del Petroli) inicialment en els Duster i Logan MCV, Dacia es posiciona en 2017 com a líder en vehicles GLP, essent l’únic fabricant en oferir una gamma completa de models adaptats per a funcionar amb aquest combustible ecològic .

La comunitat Dacia. Al setembre de 2017 se celebra a l’Estat Espanyol la primera QUEDADACIA, un esdeveniment familiar organitzat per a clients en què més de 1.200 assistents van poder compartir la seva passió per a marca.

El Dacia Duster arriba a les 500.000 unitats fabricades. Va passar al novembre de 2019, quan va sortir de la línia de muntatge de la factoria de Pitesti 1 Dacia Duster 4 × 4 1.3.

Un Duster “papamòbil”. Al novembre de 2019, el Grup Renault va fer entrega al Papa Francesc d’un Dacia Duster 4 × 4 especialment concebut per donar resposta a les necessitats de mobilitat de Sa Santedat.

Setè rècord consecutiu de vendes. Dacia tanca l’any 2019 amb el seu setè rècord de vendes consecutiu a Europa, al totalitzar 564 unitats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
50.000 mascaretes entregades per “Renault al rescat”

50.000 mascaretes entregades per “Renault al rescat”

En plena crisi del COVID-19, més de 160 treballadors de Renault van posar en

Posterior
Al volant d’un Seat León sense sortir de casa

Al volant d’un Seat León sense sortir de casa

La realitat virtual està cada dia més present en el món de l’automòbil

També et pot interessar
Total
0
Share