Home Actualitat El Suzuki Swift brilla amb llum propia
El Suzuki Swift brilla amb llum propia

El Suzuki Swift brilla amb llum propia

0
0

El Suzuki Swift es posa al dia per seguir diferenciant-se en un segment on l’estètica continuista i avorrida marca el camí dels models rivals.

 

El nou motor 1.2 DUALJET Mild Hybrid reuneix els últims avenços tècnics de Suzuki en matèria de reducció de consum de carburant i emissions de diòxid de carboni, per aconseguir un nivell d’eficiència màxim i obtenir el distintiu mediambiental ECO de la DGT.

En matèria de seguretat activa i passiva, l’equipament de sèrie s’ha incrementat fins a arribar a nivells mai vistos en automòbils d’aquesta categoria.

 

Nova aparença

El nou Suzuki Swift és un model cridaner. Només cal fer una ullada als seus enèrgiques línies, per adonar-se que estem davant d’un automòbil diferent, captivador, amb personalitat.

La graella té noves formes i està recorreguda, de costat a costat, per un llistó cromat que aporta elegància i distinció. Els traços de línies rectes i agressives donen forma a una imatge més esportiva. Els fars amb tecnologia de tipus LED incrementen l’atractiu i aconsegueixen un aspecte inconfusible que fa destacar a el nou Suzuki Swift.

La carrosseria pot triar-se en onze colors, set monoto i quatre noves tonalitats bicolor: Taronja Flame (amb sostre negre), Groc Rush (amb sostre plata), Vermell Burning (amb sostre negre) i Blau Speedy (amb sostre negre).

Motor i transmissions

La gamma de el nou Suzuki Swift està basada en el propulsor atmosfèric 1.2 DUALJET (tipus K12D), de quatre cilindres en línia, culata de 16 vàlvules, admissió variable amb gestió electrònica VVT (Variable Valve Timing) i injectors duals en cada cilindre. Està acompanyat pel sistema d’hibridació lleugera 12V SHVS Mild Hybrid (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) i desenvolupa una potència màxima de 83 CV a 6.000 rpm i un parell motor de 107 Nm a 2.800 rpm.

Al costat d’aquesta mecànica, apareixen dos tipus de transmissió, un manual i una altra automàtica amb variador continu CVT, ambdues amb cinc velocitats. També hi ha la possibilitat d’incloure un sistema de tracció a les quatre rodes 4WD ALLGRIP AUTO, basat en un acoblament viscós, en la versió equipada amb la caixa de canvis manual.

Totes les variants del nou Suzuki Swift compten amb classificació A d’eficiència energètica de l’IDAE (Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia); en combinació amb l’etiqueta ECO, li permet optar als ajuts màximes de el pla Renove destinades a la compra d’un cotxe nou a Espanya.

 

SHVS Mild Hybrid

L’activitat del SHVS està basada en el treball conjunt del generador ISG (Integrated Starter Generator), que compleix diverses funcions amb la comesa de reduir el consum de combustible i les emissions de diòxid de carboni (CO2), i una bateria de liti de 10 Ah.

Quan el vehicle s’atura, per exemple, davant d’un semàfor, el motor s’atura automàticament, gràcies a la funció Auto Stop, i la resta de components elèctrics segueix operant, alimentat per les bateries, mentre s’estalvia carburant.

El ISG també treballa com a motor d’arrencada i assisteix al propulsor tèrmic a l’iniciar la marxa o quan el conductor accelera, per optimitzar la despesa de gasolina i aportar un major rendiment. En fases de frenada o desacceleració, la funció regenerativa fa servir l’energia que es produeix per generar electricitat i recarregar les bateries.

 

Més informació a Esteve Blanch Suzuki

 

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *