Home Actualitat Magnus Lindkvist: “La conducció autònoma pot ser perillosa en les seves primeres generacions”
Magnus Lindkvist: “La conducció autònoma pot ser perillosa en les seves primeres generacions”

Magnus Lindkvist: “La conducció autònoma pot ser perillosa en les seves primeres generacions”

0
0
Magnus Lindkvist
Magnus Lindkvist

Magnus Lindkvist ha respost 10 preguntes clau sobre seguretat tecnologia i conducció autònoma. Té un Màster de Ciències en Negocis i Economia de l’Escola d’Economia d’Estocolm, i un grau en la producció de cinema d’UCLA. Es defineix com a ‘trendspotter’ i futuròleg; i ha escrit els llibres ‘Tot el que sabem és incorrecte’ (2009), ‘L’Atac l’inesperat’ (2010), ‘Quan el futur comença’ (2013) i ‘Futur: 40 maneres d’assegurar el futur de la seva vida , carrera i negoci ‘(2015). En les seves converses i llibres, està contínuament buscant idees i pistes sobre com funciona el món dels negocis moderns i com podrien ser el dia de demà.

Quins són, en la seva opinió, els tres conceptes imprescindibles per a la seguretat viària?

Tres conceptes essencials, a dia d’avui, podrien ser un detector de distracció perquè el conductor no es despisti, que tingui en compte la velocitat i la situació del trànsit. En segon lloc, un controlador de velocitat que estigui sempre actiu en tots els vehicles i que no es pugui desconnectar. I tercer lloc, afegir més informació a les llums de fre. Un dels grans problemes és que els llums de fre ens donen poca informació, no saps com està conduint el cotxe de davant.

Quines seran les tres tecnologies clau en seguretat viària en els propers anys?

No estic segur de si els cotxes de conducció autònoma nivell 5 … a més de totes aquestes tecnologies que intenten ajudar el conductor. Veurem detectors de distracció, els controls de velocitat es milloraran … També serà important el vehicle connectat, el que crearà una xarxa centralitzada de vehicles.

Creu possible arribar a l’objectiu de 0 morts en accidents de trànsit? A quin any?

Veig bastant lluny la visió de 0 morts en accidents de trànsit. És difícil aconseguir-ho quan estem tractant amb una cosa que molta gent fa freqüentment, i cada dia. Això sí, el temps és màgic i fa que tot sigui possible …

Un somni de seguretat viària assolible en la pròxima dècada.

Millors i més àmplies autopistes arreu del món. És un somni.

Creu vostè que s’han fet els mateixos esforços en la formació dels conductors que en l’evolució dels cotxes, la millora de les vies …?

Diria que no, encara que també podria dir que sí …

A quin any creu que veurem cotxes autònoms nivell cinc als carrers? I quan calcula que seran massius?

Al desembre de 2043.

Creu que els carrers i carreteres seran més segures amb l’arribada dels automòbils de conducció autònoma?

Cal tenir en compte que totes les tecnologies són perilloses en les seves primeres generacions. Es triga un temps fins que les tecnologies s’estabilitzen, les legislacions les contemplen i els usuaris les entenen. Els primers passos poden ser perillosos, però després d’alguns anys és grandiós.

Com s’imagina la mobilitat del futur?

La mobilitat és més baixa avui del que era abans. No ens movem tant. Hem d’obrir la ment i pensar en el futur.

Són els cotxes elèctrics la millor solució per aconseguir una mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi?

Els cotxes elèctrics tenen costos ambientals en un altre sentit, necessitarien altres bateries. Res és sostenible, quan solucionem el problema de l’oxigen, descobrirem que el problema pot ser que sigui el fòsfor, o altres coses. És una pregunta eterna.

Hauria de ser la seguretat viària una assignatura obligatòria en el sistema educatiu?

L’escola és una vella idea, ve del 1800. La gent creu que tots els nens necessiten aprendre a utilitzar un ordinador, saber de tecnologia o aprendre xinès. L’escola morirà en un futur i hi haurà un nou tipus d’educació. Crec que si algú està disposat a conduir d’una manera perillosa no és perquè no hagi estat educat a l’escola, si no per la seva forma de ser. Pot ser que aquesta persona tingui altres fortaleses.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *