Home Actualitat 70 anys d’història: la capacitat de reinvenció de Seat
70 anys d’història: la capacitat de reinvenció de Seat

70 anys d’història: la capacitat de reinvenció de Seat

0
0

Just avui fa 70 anys que SEAT va iniciar un viatge apassionant. El 9 de maig de 1950 es va fundar la companyia que va posar sobre rodes a Espanya i va democratitzar la mobilitat. A partir d’aquest instant, i durant els 70 anys d’història que es compleixen, SEAT ha experimentat una profunda transformació i ha demostrat una constant capacitat de reinvenció.

De Barcelona a el món

SEAT va obrir les portes de la fàbrica de la Zona Franca el 1953 amb una producció diària de cinc vehicles del SEAT 1400. Després de 40 anys en què es van fabricar models icònics en la història de la marca com el SEAT 600 i el SEAT 127, la companyia va decidir construir una nova fàbrica més gran i moderna, traslladant així a partir de 1993 la producció de Barcelona a Martorell. Aquesta planta, que va arrencar després d’una inversió inicial de 244.500 milions de pessetes (1.470 milions d’euros), es va estrenar amb el llançament de la segona generació del SEAT Eivissa i del nou SEAT Còrdova, que es produïen a un ritme de 1.500 unitats diàries.

Actualment, la companyia té tres centres de producció: Barcelona, ​​el Prat de Llobregat i Martorell, on fabrica l’Ibiza, l’Arona i el Lleó. A més, produeix l’Ateca a la República Txeca, el Tarraco a Alemanya, l’Alhambra a Portugal i el Mii elèctric, el primer vehicle 100% elèctric de SEAT, a Eslovàquia. Fins avui, s’han produït en total més de 19 milions de vehicles SEAT.

Des que la companyia va realitzar la seva primera venda a l’exterior el 1965, amb Colòmbia com a destí, SEAT s’ha consolidat com el primer exportador industrial espanyol, amb gairebé un 3% de les exportacions totals de l’economia espanyola. Avui els vehicles de SEAT arriben a llocs tan dispars com Nova Zelanda, Mèxic o la Guaiana francesa.

L’evolució de SEAT a aquests 70 anys ha estat vertiginosa, des del disseny dels seus cotxes al volum de les exportacions, passant per la producció. Actualment es fabriquen els mateixos cotxes en tres minuts que abans en tot un dia; i, davant dels dos anys d’espera que hi havia a la dècada dels 50 per rebre un 600, avui, amb el servei Fast Lane, es pot comprar un cotxe en 10 minuts amb 5 clics, i rebre-l en menys de 21 dies.

tags:

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *