Abarth 695 Biposto: L'utilitari de carreres | | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat Abarth 695 Biposto: L’utilitari de carreres
Abarth 695 Biposto: L’utilitari de carreres

Abarth 695 Biposto: L’utilitari de carreres

0
0

eEnzAIKxUtAmtZvIxHz-G_uguqbpCoMKmBrWyZVigYw

“Els diumenges al circuit i els dilluns a l’oficina”. Aquesta és la síntesi de la filosofia de Carlo Abarth, la qual té en el 695 Biposto la seva màxima expressió. Voleu saber per què? Segueix llegint.

Text: Sergi Mejías | Fotos: FCA

Abarth és sinònim d’esportivitat, d’altes prestacions italianes per anar pel carrer. I el 695 Biposto és la seva obra mestra. Per mides és un utilitari, de fet està basat en el Fiat 500, però després de ‘patir la UfyTdh6yDtOgFSk5wy7DmOV7_3TnS3MZv-2l9HfD3Kw,PdoCYw3QPwTMsDz4wnYR76XzW_qMw7XjsOSvGUvIwZopicada de l’escorpí’ s’ha convertit en un súper esportiu concentrat, en un cotxe gairebé de carreres per anar pel carrer, fidel a la filosofia de Carlo Abarth que us hem comentat.

¿I com han fet d’un utilitari un cotxe de ‘carreres’? El quid de la qüestió està sota el capó. Al conegut motor 1.4 T-Jet l’han dotat d’una nova gestió i li han pujat la pressió del turbo per aconseguir uns impressionants 190 CV i que juntament amb els 997 quilos de pes del cotxe ofereix una relació pes/potència de només 5,2 kg/CV (la millor de la seva categoria) i una acceleració 0-100 km/hora de ni més ni menys que 5,9 segons. Impressionant.

Una amplada de vies més gran i una carrosseria compacta de amb prou feines 2,3 metres de batalla li confereix una agilitat endimoniada gràcies en part també a l’adopció de peces heretades directament de la competició. L’intercooler frontal potenciat, el sistema d’escapament Akrapovic, els amortidors regulables Extreme Shox, el registrador de dades digital MXL, els seients Abarth Corsa by Sabelt amb cinturó de 4 punts, el sistema de frens Brembo, les llantes alleugerides OZ de 18 polzades i les barres anti bolcada lleugeres de titani de Poggipolini en són una bona mostra.

TpikBrb8-8PLQ2yeq_vnNboa0DnUGuevmzJdqokOq6E,T9lxUhAE-MmWFmH6esG_bCGwnCrc4fHs9Ns3HkFB3aU,8YtCpMOrOYwQ8sbLkxnrCQNsUv_YGVTrEm6lhsFqBUY,z3hzJesZj_El gran detall arriba amb el canvi d’acoblament frontal (dog ring), convertint-se en el primer cotxe de carretera a muntar-lo com alternativa al canvi manual de 5 velocitats amb el kit ‘acoblament frontal’. Per assegurar la sensació única d’un cotxe de carreres, el canvi d’acoblament frontal es combina amb un inèdit comandament alleugerit en ‘H’, caracteritzat per la típica ‘torreta’ d’aliatge lleuger, una autèntica joia de la mecànica de precisió, un diferencial autoblocant mecànic i la consola del davantal i el túnel de carboni.

Amb tot el que us hem explicat breument ja us podeu imaginar com va aquest ‘utilitari de carreres’ el preu del qual se situa en uns bons 40.900 euros. No us posarem les dents llargues amb més explicacions, senzillament gaudiu del vídeo i feu atenció al volum de l’àudio.

Fitxa tècnica

Motor: 4 cilindres en línia

Combustible: Gasolina

Cilindrada: 1.368 cc

Potència: 190 CV a 5.750 rpm

Parell motor: 250 Nm a 3.000 rpm

Alimentació: Injecció directa, turbo amb intercooler

Tracció: Davantera

Canvi: Manual, 5 velocitats

Dimensions: 3,65 x 1,62 x 1,48

Pneumàtics: 215/35 18

Pes en buit: 997 quilos

Capacitat maleter: No facilitada

Capacitat dipòsit: No facilitada

Velocitat màxima: 230 km/h

Acceleració de 0 a 100 km/h: 5,9 segons

Consum combinat: 6,2 litres

Emissions: 145 gr/km

Preu: Des de 40.900 euros (sense promocions)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *