
Abarth 695 Biposto: L’utilitari de carreres
“Els diumenges al circuit i els dilluns a l’oficina”. Aquesta és la síntesi de la filosofia de Carlo Abarth, la qual té en el 695 Biposto la seva màxima expressió. Voleu saber per què? Segueix llegint.
Text: Sergi Mejías | Fotos: FCA
Abarth és sinònim d’esportivitat, d’altes prestacions italianes per anar pel carrer. I el 695 Biposto és la seva obra mestra. Per mides és un utilitari, de fet està basat en el Fiat 500, però després de ‘patir la picada de l’escorpí’ s’ha convertit en un súper esportiu concentrat, en un cotxe gairebé de carreres per anar pel carrer, fidel a la filosofia de Carlo Abarth que us hem comentat.
¿I com han fet d’un utilitari un cotxe de ‘carreres’? El quid de la qüestió està sota el capó. Al conegut motor 1.4 T-Jet l’han dotat d’una nova gestió i li han pujat la pressió del turbo per aconseguir uns impressionants 190 CV i que juntament amb els 997 quilos de pes del cotxe ofereix una relació pes/potència de només 5,2 kg/CV (la millor de la seva categoria) i una acceleració 0-100 km/hora de ni més ni menys que 5,9 segons. Impressionant.
Una amplada de vies més gran i una carrosseria compacta de amb prou feines 2,3 metres de batalla li confereix una agilitat endimoniada gràcies en part també a l’adopció de peces heretades directament de la competició. L’intercooler frontal potenciat, el sistema d’escapament Akrapovic, els amortidors regulables Extreme Shox, el registrador de dades digital MXL, els seients Abarth Corsa by Sabelt amb cinturó de 4 punts, el sistema de frens Brembo, les llantes alleugerides OZ de 18 polzades i les barres anti bolcada lleugeres de titani de Poggipolini en són una bona mostra.
El gran detall arriba amb el canvi d’acoblament frontal (dog ring), convertint-se en el primer cotxe de carretera a muntar-lo com alternativa al canvi manual de 5 velocitats amb el kit ‘acoblament frontal’. Per assegurar la sensació única d’un cotxe de carreres, el canvi d’acoblament frontal es combina amb un inèdit comandament alleugerit en ‘H’, caracteritzat per la típica ‘torreta’ d’aliatge lleuger, una autèntica joia de la mecànica de precisió, un diferencial autoblocant mecànic i la consola del davantal i el túnel de carboni.
Amb tot el que us hem explicat breument ja us podeu imaginar com va aquest ‘utilitari de carreres’ el preu del qual se situa en uns bons 40.900 euros. No us posarem les dents llargues amb més explicacions, senzillament gaudiu del vídeo i feu atenció al volum de l’àudio.
Fitxa tècnica
Motor: 4 cilindres en línia
Combustible: Gasolina
Cilindrada: 1.368 cc
Potència: 190 CV a 5.750 rpm
Parell motor: 250 Nm a 3.000 rpm
Alimentació: Injecció directa, turbo amb intercooler
Tracció: Davantera
Canvi: Manual, 5 velocitats
Dimensions: 3,65 x 1,62 x 1,48
Pneumàtics: 215/35 18
Pes en buit: 997 quilos
Capacitat maleter: No facilitada
Capacitat dipòsit: No facilitada
Velocitat màxima: 230 km/h
Acceleració de 0 a 100 km/h: 5,9 segons
Consum combinat: 6,2 litres
Emissions: 145 gr/km
Preu: Des de 40.900 euros (sense promocions)