Home Actualitat Aerodinàmica, un dels grans atributs del nou Honda Civic Type R
Aerodinàmica, un dels grans atributs del nou Honda Civic Type R

Aerodinàmica, un dels grans atributs del nou Honda Civic Type R

0
0

El nou Honda Civic Type R, que serà presentat al públic el mes de març en el Saló de l’Automòbil de Ginebra, incorporarà multitud millores de disseny fruit de les nombroses proves i avenços d’aerodinàmica realitzats, tant en la fase de disseny per ordinador com en els túnels de vent. Gràcies a això, s’ha obtingut un cotxe amb una estabilitat excepcional a altes velocitats i uns nivells superiors de càrrega aerodinàmica.

Honda Civic Type-RPhoto: James Lipman / jameslipman.comAnnaEl superior rendiment aerodinàmic contribueix a treure el màxim partit del motor Turbo VTEC d’injecció directa de 2.0 litres del Civic Type R,  capaç d’aconseguir una velocitat màxima de 270km/hora, una xifra inigualable en comparació amb els models amb tracció davantera de la seva classe.

La nova part inferior, pràcticament plana, afavoreix el flux d’aire per sota del vehicle i es combina amb un difusor posterior que optimitza la càrrega aerodinàmica, per obtenir l’efecte de succió a la carretera . Un aleró posterior dóna al Civic Type R una presència notablement millorada i ofereix una poderosa càrrega aerodinàmica addicional. El flux d’aire es controla també mitjançant un ampli divisor i els faldons davanters, que redueixen l’efecte d’elevació, mentre que la forma del para-xocs davanter s’ha dissenyat específicament per inhibir les turbulències de l’aire a les llandes davanteres.

Honda Civic Type-RPhoto: James Lipman / jameslipman.comAnnaPer tal que el conductor pugui controlar millor la potència del Type R, el cotxe s’ha equipat amb un equip de frens Brembo d’alt rendiment (discos ventilats de 350 mm amb pinces de quatre pistons) en les rodes davanteres, desenvolupats específicament per a aquest model. Les noves llandes d’aliatge de 19 polzades, exclusives del Type R, complementen l’efecte visual omplint els passos de roda i permetent uns frens més dimensionats.

El control de la calor va ser un altre factor principal per a l’equip de disseny, la qual cosa repercurteix en modificacions importants a nivell extern. Les graelles superior i inferior són més grans, i les sortides d’aire per sobre de les rodes en els panells laterals davanters i als extrems dels passos de roda davanters es combinen per proporcionar uns nivells majors de refrigeració i ventilació per al motor d’alt rendiment incorporat ara al Civic Type R.

El Civic Type R es presentarà al públic en el Saló de l’Automòbil de Ginebra en el color blanc ‘Championship White’, un distintiu de les generacions dels icònics models Type R.

(11.02.2015)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *