Home Actualitat Així es prepara per competir el nou Cupra e-Racer
Així es prepara per competir el nou Cupra e-Racer

Així es prepara per competir el nou Cupra e-Racer

0
0

Unir el rendiment i l’electrificació amb l’eficiència i la sostenibilitat. Aquest era el repte de l’equip CUPRA per dissenyar i desenvolupar el model per a la competició multimarca de turismes 100% elèctrics, el Pure ETCR. El resultat és el CUPRA e-Racer, que ja està preparat per conquerir els circuits.

Un nou e-Racer per a un nou León.

Com el seu antecessor, l’e-Racer està creat a partir del CUPRA León. L’última generació del turisme compta amb un disseny més aerodinàmic que mai, el que ha servit als enginyers de CUPRA Racing per desenvolupar un cotxe de competició més dinàmic i potent que arriba als 270 km / h. “El xassís és completament nou, ja que està basat en la plataforma de el nou León, 50 mil·límetres més llarga i amb un disseny de sèrie més eficient. La base de la carrosseria i els seus elements mòbils són estrictament de sèrie. Els para-xocs, taloneres, aletes de roda i aleró són de disseny nou. A més, s’han afegit elements aerodinàmics com el splitter anterior “, afirma Xavi Serra, responsable de desenvolupament tècnic de CUPRA Racing.

 

Més potència, més eficiència.

Una de les novetats de l’e-Racer de l’any 2020 és l’ampliació de la capacitat de la bateria. S’augmenten les cel·les a 6.270 unitats, amb una nova distribució del seu interior i una millor refrigeració que la fan més eficient en els temps de càrrega. “Hem aconseguit fer un pas endavant en la seguretat, ja que s’ha treballat en la millora de la resistència a l’impacte i intrusió en la bateria”, segons Serra. El sistema electrònic també s’ha redissenyat amb una completa reprogramació.

 

Evolució mesura al mil·límetre.

Per compensar els 50 mil·límetres ampliats del CUPRA León en el qual es basa l’e-Racer i la nova estructura de protecció de la bateria, molts elements s’han reconfigurat. “Hem optimitzat el pes de molts dels components. Interiorment, la carrosseria compta amb importants canvis per instal·lar la bateria i la resta de components elèctrics. No solament s’ha reforçat des del punt de vista de competició l’arc de seguretat, també hem treballat amb nous components per aconseguir un millor nivell de rigidesa i torsió “, comenta el responsable de desenvolupament tècnic de CUPRA Racing.

 

100% CUPRA.

La nova imatge de l’e-Racer també ha canviat: llantes en el distintiu color copper i més presència del blue petrol a la carrosseria, combinat amb el blanc. “Hem volgut combinar l’ADN de CUPRA amb un enfocament aerodinàmic. Per a això, s’han dissenyat uns gràfics progressius amb detalls en copper que, a més de dinamisme, defineixen i suavitzen la unió entre les dues parts de el cos en blanc i blau “, afirma Francesca Sangalli, responsable de Color & Trim Concept & Strategy.

 

Creant el futur de les carreres amb zero emissions.

D’aquí a un disseny innovador es troben 4 motors que porten a l’elèctric de competició a aconseguir els 100 km / h en tan sol 3,2 segons. Amb aquesta potència, que aconsegueix amb tan sols una marxa, el nou e-Racer ja es prepara per al nou campionat de turismes 100% elèctrics, el Pure ETCR, amb Mattias Ekström i Jordi Gené com a pilots oficials. “El punt de referència per crear una competició internacional multimarca ha estat l’e-Racer. Tècnicament hem obert el camí “, assegura Xavi Serra.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *