Aki Ajo és l’elegit per KTM per a ser el nou cap de l’equip de MotoGP per a la temporada vinent. El finlandès ha sigut anunciat un dia després del comunicat de l’acomiadament del seu predecessor, Francesco Guidotti. Aquest i molts canvis més a dins del box arriben en un any per sota de les expectatives dels austríacs, ja que no han aconseguit cap victòria i el seu millor pilot és Pedro Acosta, cinquè en un mundial on dominen les Ducati. A més, el fabricant de Mattighofen viu una molt mala situació empresarial.

Ajo és una figura que va molt lligada a la paraula “èxit” a KTM, fet que segur que han tingut en compte des del Grup Pierer Mobility. Amb el finlandès al capdavant, KTM va assolir el primer títol mundial a Moto3 de la seva història l’any 2012, amb Sandro Cortese. Cinc anys després, el 2017, van replicar aquesta col·laboració a Moto2, on han encadenat tres triomfs consecutius en els campionats del 2021, 2022 i 2023, amb Remy Gardner, Augusto Fernández i Pedro Acosta. Pit Beirer, director esportiu de KTM, s’ha mostrat molt satisfet amb aquest moviment. “Tenim una relació molt especial amb Aki, i per això creiem que aquesta és la millor decisió per a portar endavant el projecte de MotoGP. Els seus números parlen per si sols, i coneix la nostra empresa i la nostra manera de competir”, explica el dirigent.
Per l’altra banda, Ajo ha fet unes declaracions molt característiques seves, deixant veure la seva emoció, però amb un discurs ja centrat a posar-se a treballar. “És un honor que m’hagin ofert aquest nou i fantàstic lloc i l’oportunitat de treballar a MotoGP amb KTM. En aquests moments, MotoGP està a un nivell molt alt, i per això hem de continuar treballant en moltes àrees, i utilitzar els punts forts que tenim per a millorar encara més el paquet del qual disposem”, avisa el finlandès.
L’arribada d’Ajo és clau en un moment molt delicat per a l’empresa, ja que és una figura que sap treure el màxim rendiment amb els mitjans dels quals disposi. Les vendes del Grup Pierer Mobility han caigut en picat, les seves accions valen menys de la meitat que fa un any i han portat a terme més de 1.000 acomiadaments de treballadors.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull KTM Racing