Al gener es van vendre tres vehicles usats per cada un de nou

Les vendes de turismes i tot terrenys d’ocasió van arrencar el 2022 amb un total de 127.153 unitats, davant de les 126.613 unitats del gener de l’any passat (+0,4%), fet que suposa que per cada vehicle nou se’n van vendre tres de segona mà, segons dades de les patronals Faconauto (concessionaris) i Ganvam (distribuïdors).

En una anàlisi per trams d’antiguitat, les operacions amb usats de menys d’un any van ser les que van créixer més durant el mes passat. Així, encara que amb prou feines van representar una de cada deu vendes, van registrar una pujada del 40,5%, fins a assolir les 12.308 unitats. El van seguir els vehicles entre 5 i 8 anys que, amb 11.826 unitats, van registrar un increment del 23,1%. Molt significatiu continua sent també el creixement dels models de més de 15 anys que, essent protagonistes de les operacions entre particulars, van pujar un 15,3%, concentrant gairebé el 36% del mercat.

Per contra, els models d’entre 1 i 3 anys van ser els que van caure més durant el mes passat. En concret, es van desplomar un 48,4%, fins a situar-se a les 7.704 unitats, representant el 6% del total. Les operacions amb vehicles entre 10 i 15 anys, que suposen pràcticament una de cada cinc operacions, també van registrar signe negatiu. Per ser exactes, es van situar en les 29.487 unitats, cosa que representa un descens del 12,4%.

L’escassetat de semiconductors continua generant un efecte en cadena al mercat d’ocasió. Les empreses, que no poden renovar flota davant la falta d’oferta, van reduir les vendes de vehicles usats un 19,2% durant el mes passat, fins a situar-se en les 17.445 unitats. Les companyies de rent a car i els operadors de rènting, que es veuen a la mateixa tessitura, van registrar una reculada del 15,6% i del 6,5%, respectivament, en les seves operacions amb usats.

En aquest context, la importació va continuar guanyant protagonisme per poder satisfer la demanda de models més joves. Per això les transaccions amb vehicles importats creixen un 62,4%, fins a assolir les 7.757 unitats, fet que suposa un 6% del mercat.

Pel que fa a les fonts d’energia, les dades de les patronals del sector mostren una reculada dels motors tradicionals. Així, les operacions amb vehicles usats dièsel -que van representar el 58% de les operacions- van caure un 2% al gener; mentre que els de gasolina, per la seva banda, van caure un 1%, fins a situar-se a les 46.165 unitats, el 36% del total.

Pel que fa a les propulsions alternatives, els models elèctrics purs de segona mà van créixer un 36,7% al gener, fins a situar-se a les 775 unitats, concentrant el 0,6% del mercat. Per la seva banda, els dièsel/elèctrics endollables van registrar un total de 178 unitats venudes (+256%) durant el mes de gener passat, davant les 772 unitats dels gasolina/elèctrics endollables (+102,6%).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Nissan Townstar 2022: Intel·ligència familiar

Nissan Townstar 2022: Intel·ligència familiar

Aquest és el nou Nissan Townstar del 2022 que ja ha arribat a Camps Motor

Posterior
Peugeot 308 Hybrid 225 GT Pack: Canvi radical

Peugeot 308 Hybrid 225 GT Pack: Canvi radical

Aquí teniu la nova generació del Peugeot 308, que hem vingut a buscar a Gicauto

També et pot interessar
Total
0
Share