Aleix Espargaró serà provador d’Honda el 2025

La marca japonesa ha elegit al granollerí com a la figura per recuperar rendiment
Aleix Espargaró després de fer la pole al GP de Catalunya. MOTOGP

Fa poc més d’una setmana, Aleix Espargaró anunciava en el seu GP de casa que la present temporada era la seva última com a pilot en actiu de MotoGP. Des del primer moment va assegurar que li faria molta il·lusió ser provador la següent temporada, seguint els passos del seu germà. De fet, va avançar que havia parlat amb totes les marques. Finalment, segons ha informat Motorsport, el gran dels Espargaró serà el test rider d’Honda a partir del 2025. Al Circuit de Catalunya ja va avançar que no portaria a terme aquest rol a Aprilia, i tots els camins indicaven cap a la marca de l’ala daurada.

Aleix Espargaró amb el seu fill, Max, celebrant la victòria de l’Sprint Race del GP de Catalunya. MOTOGP

Aleix Espargaró té en el seu palmarès tres victòries, totes amb Aprilia, onze podis i sis pole positions. La gran explosió de rendiment l’ha tingut en la seva etapa amb la fàbrica de Noale. El granollerí va arribar a Aprilia la temporada 2017, l’any del retorn de la marca a MotoGP. En aquell moment, el ’41’ tenia la pitjor moto de la graella. A poc a poc, ha anat evolucionant el prototip amb els tècnics italians, fins a obtenir una de les tres millors motos de la graella. Aquest procés en el qual ha convertit a la moto de l’equip italià en una de les més desitjades del paddock, és el que ha provocat que Honda el tingués en el seu punt de mira per fer-se amb els seus serveis.

Actualment, Honda està passant per un dels pitjors moments de la seva història. Per trobar l’última victòria dels japonesos, ens hem de remuntar a 24 curses enrere, en la tercera cursa de la temporada 2023, quan Àlex Rins va obtenir el triomf al Circuit de les Amèriques. Més enllà d’aquesta solitària victòria, l’anterior és de Marc Márquez el 24 d’octubre del 2021, a Misano. L’any passat van ser el pitjor fabricant, 11 punts per sota de Yamaha. Ara mateix, després del GP de Mugello, continuen sent el pitjor fabricant, 17 punts per sota, una vegada més, de Yamaha, i tenen els dos equips els últims en constructors, sent l’oficial, el Repsol Honda, el pitjor de la categoria. A més, sense comptar els pilots provadors, tenen els seus quatre corredors en les últimes cinc places de la classificació general, i el seu fitxatge estrella, Luca Marini, encara no ha puntuat.

Yamaha i Honda tenen més concessions que la resta de fàbriques de MotoGP per intentar recuperar la distància que els han tret les marques europees. Pel que fa a Yamaha, sembla que estan tenint més capacitat de reacció, ja que els seus pilots treuen el cap esporàdicament a dins del top-10. En una entrevista d’Alberto Puig, el team manager del Repsol Honda, a DAZN, no va ser gaire optimista. “Vam prendre una direcció que probablement no era la més encertada i estem utilitzant les concessions per a comprendre això, quan les podríem estar utilitzant també per a desenvolupar la moto”, explicava el dirigent espanyol, que va augurar l’aturada d’estiu com el moment clau per al seu desenvolupament.

Així doncs, Aleix Espargaró té un panorama certament difícil davant seu, però Honda sembla que ha confiat en ell com a la figura indicada per a ajudar-los a sortir de la seva delicada situació. La marca més llorejada de la història té la figura que l’ha de tornar al camí de l’èxit.

Text: Roger Amores / Foto: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Bagnaia guanya a Mugello a ritme de rock and roll

Bagnaia guanya a Mugello a ritme de rock and roll

Bastianini finalitza segon i Martín tercer, amb Márquez quart

Posterior
Márquez és l’escollit i Martín abandonarà Ducati

Márquez és l’escollit i Martín abandonarà Ducati

Segons ha informat Motorsport

També et pot interessar
Total
0
Share