Home Actualitat Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: Che passione!
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: Che passione!

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: Che passione!

0
0

Bellesa, esportivitat i qualitat. Aquests són els detalls que més han captivat del MiTo a Jorge Lorenzo. El bicampió del món de MotoGP ens explica en primera persona la seva experiència al volant d’aquest Alfa Romeo.

Jorge Lorenzo - Alfa Romeo

Text: Jorge Lorenzo (adaptació: El Motor de Girona) | Fotos: Alfa Romeo.

Per a mi Alfa Romeo és esportivitat, però també disseny i qualitat. Ho porta en els gens. De tots els seus models, en aquesta ocasió he optat pel MiTo en la versió Quadrifoglio Verde, la més ‘canyera’. Potser el MiTo sigui el model petit de la firma però amb 170 CV aquest detall queda en això, en un detall, i ens porta a un nou món de sensacions sobre quatre rodes a on preval l’esportivitat.

MiTo3Per fora, la seva estètica crida l’atenció i amb la seva empremta esportiva no pots passar desapercebut. Aquesta mateixa imatge manté a l’interior en cada detall, des dels seients embolcallants fins al quadre de comandaments. Dins aquest cotxe hi estàs a gust, envoltat de materials de qualitat i atmosfera racing, a la que contribueixen, entre altres coses, el repunt dels seients o l’acabat dels pedals. L’equip d’àudio Uconnect de sèrie compta amb una pantalla tàctil de color de cinc polzades, connectors USB, Aux-in i una connexió Bluetooth amb lectura de missatges de text i àudio, tot un detall.

El motor em va agradar per les prestacions i resposta directa a l’accelerador. Sorprèn que es tracti d’un 1.4 litres, ens permet accelerar de 0 a 100 km/h en 7,3 segons i amb això ja diu molt. També ajuda a interpretar aquesta melodia de seducció el canvi TCT, una transmissió automàtica de doble embragatge, esportiva i precisa, que a més, a l’hora de conduir, et permet escollir entre mode automàtic o canviar tu mateix amb les lleves.

Jorge Lorenzo - Alfa RomeoL’electrònica ens habilita per poder gaudir d’aquestes prestacions i esprémer el seu potencial amb solucions com l’Active Suspension, que canvia la resposta del xassís de manera activa i constant a través de l’amortiment, i l’Alfa DNA, una altre sistema que adapta el cotxe al qual condueixes i a les condicions de la carretera amb tres modes: esportiu (Dynamic), urbà (Natural) i de baixa adherència (All Weather). Si viatgessis en la màquina del temps un parell de dècades l’hi explicaries a algú i li semblaria ciència ficció en un cotxe de tres portes.

A més m’expliquen que el logotip Quadrifoglio Verde va ser creat el 1923 quan el pilot Ugo Sivocci va pintar en el seu Alfa RL un trèvol de quatre fulles sobre un quadrat blanc, convertint-se en el logotip de carreres d’Alfa Romeo.

És clar que aquesta versió no és la més econòmica del MiTo, tot el contrari, però destil·la una essència esportiva única que podràs trobar en la seva mesura en altres versions, des del gasolina de 70 CV fins al dièsel JTDM de 140 CV.

Fitxa tècnica.

Motor: 4 cilindres en línia

Cilindrada: 1.368 cc

Alimentació: Injecció directa. Turbo

Potència: 170 CV a 5.500 rpm

Parell: 250 Nm a 2.500 rpm

Canvi: 6 velocitats. Doble embragatge

Tracció: Davantera

Pes: 1.220 quilos

Llargada, amplada i altura: 4,0 /1,7 / 1,4 metres.

Maleter: 220 litres.

Dipòsit gasolina: 45 litres.

Velocitat màxima: 219 km/h.

De 0 a 100 km/h: 7,5 segons.

Consum mitjà: 6 litres/100 km.

Preu: 24.900 euros (consulteu promocions).

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *