Fernando Alonso va finalitzar fora dels punts, dotzè, en el seu GP com a local el cap de setmana passat en el Circuit de Barcelona – Catalunya. L’asturià, frustrat, va demanar una reacció per part d’Aston Martin, “parlar menys” i més acció, ja que el seu cotxe ha perdut molt terreny en rendiment respecte a la resta de marques. Red Bull, Ferrari, McLaren i Mercedes estan clarament per sobre.
“No podem frustrar-nos massa. És hora de treballar de valent, de parlar menys i d’oferir més. És el que volem fer ara”, declarava Fernando Alonso després del GP d’Espanya. Un toc d’atenció clar del pilot espanyol a Aston Martin. Malgrat això, els britànics han demanat paciència, ja que creuen que no hi ha gaire temps per maniobrar i trobar solucions. “Hem entès bastants coses després de Mònaco i d’Imola, i del Canadà també, on vam sumar 14 punts, per cert, amb el mateix cotxe, però es tracta d’arreglar els problemes. No tens temps. Aquest és el principal problema en aquest moment. Hem d’aguantar així, treure el millor del cotxe cada cap de setmana i portar aquestes peces el més de pressa possible”, declarava Mike Krack, director de l’equip.
El principal problema és que Aston Martin ha patit aquesta baixada del rendiment en el pitjor moment del calendari. Amb les dues anteriors, se celebren cinc GPs en sis setmanes. La pròxima és aquest cap de setmana a Àustria, que tancarà el triplet, i després d’un cap de setmana de descans, vindran les curses d’Hongria i Bèlgica consecutives.
Fernando Alonso i Aston Martin hauran de resistir com puguin aquestes setmanes i esperar que després arribin grans millores per a poder tornar a lluitar per les posicions capdavanteres.
Text: Roger Amores / Fotos: