Fernando Alonso ja feia mostres que regalaria un cap de setmana molt divertit als amants de la F1. La tercera posició en classificació i la lluita pel podi en la cursa esprint amb Carlos Sainz, que va acabar amb un toc, l’Aston Martin a fora dels punts i tots dos sense podi, eren els primers presagis del que podíem esperar del retorn del mundial a la Xina, on no es corria des del 2019 per culpa de la COVID-19.

Gran sortida del pilot espanyol d’Aston Martin, que es va arribar a emparellar amb Max Verstappen amb l’objectiu de superar a ‘Checo’ Pérez. En agafar la traçada exterior en el primer revolt, li permetia tenir la posició bona pel segon i tenir l’oportunitat de posar-se per davant del mexicà; i així va ser. Per l’altra banda, Carlos Sainz va perdre dues posicions en la sortida, sent superat pel seu company d’equip, Charles Leclerc, i Nico Hülkenberg. A partir d’aquest moment, Alonso estava fora de posició, i a la setena volta ja era quart, per darrere de Pérez i Lando Norris.
El safety car provocat per Valtteri Bottas en la volta 27 feia un gir de 360º a la cursa, canviant totes les estratègies. El cotxe del finlandès va tenir uns problemes mecànics que el van obligar a abandonar i deixar el cotxe en una de les escapatòries del circuit. Fernando Alonso, que ja havia canviat les gomes en la dotzena volta, tornava a parar per muntar els tous. Amb aquest compost, era el més veloç en pista, però l’obligava a anar a una aturada més que la resta.
Durant aquest cotxe de seguretat, Lance Stroll va envestir a Daniel Ricciardo per darrere; un moment molt poc comú en competicions professionals. Un cop acabat, un toc entre Kevin Magnussen y Yuki Tsunoda, on el de RB Racing va acabar fora de cursa després que perdés el pneumàtic dret del darrere. Magnussen es va llançar des de molt lluny per sobrepassar al japonès, però no va assolir l’èxit en aquest moviment.
Amb el segon safety car finalitzat, comença una mena de cursa esprint a 26 voltes. No obstant això, a dotze voltes pel final, Alonso havia de fer una nova aturada, muntant els mitjans, i havent de firmar una remuntada èpica. Dit i fet. L’asturià va sortir dotzè, però amb una superioritat de gomes respecte a la resta de cotxes, havia d’anar recuperant places en pista.
El d’Aston Martin va començar a retallar distàncies i superar rivals amb molta solvència, marcant grans registres per volta. Albon, Ocon i Hülkenberg van ser les primeres víctimes.
Finalment, només va poder superar a dos pilots més, Lewis Hamilton i Oscar Piastri, amb una espectacular salvada en l’entrada a la recta de meta. A més, Alonso es va endur la volta ràpida de la cursa, arrabassant-li a un intractable Max Vestappen. Fernando Alonso no va poder lluitar pel podi per culpa de les limitacions de l’Aston Martin, que provoquen una degradació salvatge en els pneumàtics, però va deixar una nova exhibició pels llibres de la història.
Verstappen va tornar a guanyar, firmant la seva quarta victòria en cinc curses aquesta temporada. El neerlandès va arribar al final de la cursa fent ‘drifting’ per celebrar el triomf; té moltíssima superioritat. Lando Norris va poder trencar el doblet de Red Bull, finalitzant segon per davant de ‘Checo’ Pérez. Charles Leclerc i Carlos Sainz, en aquest ordre, van tancar el top-5 amb George Russell sisè.
Guanyu Zhou va rebre una calorosa rebuda per part del seu públic un cop acabada la cursa. Li van preparar un lloc per aturar-se en la recta principal, i el xinès ens va deixar un dels moments més bonics d’aquesta temporada, emocionant-se i esclatant a plorar.
Aquests resultats deixen una classificació general molt natural, amb els pilots ordenats pel rendiment del seu cotxe en el top-10. L’única excepció és Alonso, vuitè, que es troba 12 punts per sobre del Mercedes de Lewis Hamilton. Max Verstappen és primer, 25 punts per sobre del seu company d’equip ‘Checo’ Pérez. Sainz és quart, amb Leclerc per davant.

Text: Roger Amores / Fotos: F1 i Red Bull Content Pool