Johann Zarco està vivint la seva primera temporada a Honda, amb tot el que això comporta. Ha deixat la millor moto de la graella per anar a la formació satèl·lit del fabricant japonès. Arribats a l’aturada d’estiu, el pilot francès ha donat unes declaracions fent balanç d’aquest primer tram del calendari, el moment actual d’Honda i diversos temes d’actualitat com l’arribada de Márquez a l’equip oficial de Ducati.
Sobre l’arribada de Marc Márquez al box oficial de Ducati, Zarco creu que aquesta combinació serà “inabastable” i que “volaran tot l’any”. No obstant això, creu que la sortida de l’equip Pramac direcció Yamaha pot ser positiva pel mundial, ja no només perquè aquesta marca tornarà a tenir quatre motos, fet vital per la recopilació d’informació i evolució del prototip, sinó perquè pot empènyer també a Honda i que els fabricants japonesos recuperin terreny. “És bo tenir més motos japoneses en el campionat, perquè ara les motos europees, les Ducati, tenen massa avantatge, així que cal trobar una mica més d’equilibri. I espero que les japoneses redueixin la diferència amb les Ducati”, opina el francès, que ha tancat el seu punt de vista dient que “poden haver-hi canvis de la tercera a la desena plaça”, donant per fet que les dues primeres seran per Márquez i Bagnaia.
Sobre el moment actual d’Honda, ha confessat que “encara som massa lluny” i que la moto encara no és “prou competitiva” per ser a dins del top-10. “Espero una nova moto que doni aquest rendiment. De moment intento millorar, i aquest cap de setmana a Alemanya he intentat utilitzar els punts forts de la moto, perquè hi ha algunes zones en les quals no està tan malament i he intentat utilitzar-la al màxim. No sé quan arribarà la nova moto, però l’espero. De moment em centro en el que sí que puc controlar”, explica Zarco de la situació de la marca de l’ala daurada.
Una visió molt realista de Johann Zarco en els seus primers mesos a Honda després de quatre temporades a Ducati. Veurem si amb la seva experiència i la de la resta de pilots, poden tornar a portar a la marca japonesa pel camí de l’èxit.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool