
Audi A6 3.0 Bi TDI quattro, un S6 camuflat
0
1
Quan el veus aparcat sembla un “simple” A6 equipat amb el kit S-Line però sota aquesta aparença discreta s’amaga un model que mereixeria ser batejat com a S6. El seu motor 3.0 V6 Bi TDI amb 313 CV i 650 Nm el converteix en una berlina d’altes prestacions molt ben camuflades amb un banal logotip TDI.
Text: Gerard Farré | Fotos: Audi

TDI?

A l’interior, la tapisseria de pell i l’acabat piano Black tampoc fan sospitar que estem davant d’un S6 en potència. Ni rastre de carboni, ni d’alumini polit, ni cap altre detall inspirat en la competició. Després d’un profund repàs al catàleg d’opcions veiem que aquesta unitat ha estat equipada fins al capdamunt: llums LED, visió nocturna, navegador 3D, MMI touch, climatitzador de quatre zones, Park Assist Plus, etc.
Un dièsel amb dues modalitats de so

Surto a prova’l i me’n adono que el so de l’escapament és simplement increïble. Fins ara no havia conduit mai un dièsel amb una sonoritat com la d’aquest 3.0 Bi TDI; m’encanta. És un d’aquells sons que incita a gaudir d’una conducció esportiva, que accelera el teu pols, que activa tots els teus sentits. Eh que m’enteneu? I el millor de tot és que només que polsis un botó el silencies i torna a estar pràcticament inaudible.
Casi igual de ràpid que un S6


A llarg de la prova, amb un estil de conducció esportiva, el consum va quedar en 8,5 l/100 km. En el mateix recorregut fet amb un S6 la xifra seria aproximadament d’uns 15 l/100 km. En autovia i en carretera, a ritme suau aprofitant el mode Efficiency del MMI, podem baixar aquesta xifra fins als 6,2 l/100 Km. Estem parlant d’una berlina de casi dues tones de pes i 5 metres de llargada, capaç d’arribar als 250 Km/h i d’accelerar de 0 a 100 km en 5,1 segons.
No tot podia ser brillant. El llistat d’opcions que Audi ofereix per l’A6 es quasi indecent. En un obrir i tancar d’ulls podríem afegir 40.000 € d’opcions i no seria gens difícil equipar-lo amb uns extres per valor de 60.000 €, quasi el preu del propi vehicle (62.020 €). Els preus de les opcions són en alguns dels casos desmesurats i considerem que seria més just que de sèrie el seu equipament fos una mica més complet. Però ja se sap, això no està en les nostres mans.
Comment(1)