
L’Audi A7 Sportback H-Tron Quattro, que s’ha presentat al Saló de l’Automòbil de Los Angeles, utilitza un potent sistema de propulsió elèctrica amb una pila de combustible com a font d’energia, en combinació amb una bateria híbrida, d’ions de liti i endollable, i un motor elèctric addicional a la part posterior. La potència elèctrica total del sistema, de 170 kW (231 CV), es transfereix als dos eixos, de manera que aquesta configuració fa que l’Audi A7 Sportback H-Tron sigui un autèntic Quattro.
Cal destacar que la pila de combustible en aquest prototip tecnològic s’instal·la a la part davantera, on un A7 Sportback convencional porta el motor de combustió, i s’alimenta de l’hidrogen emmagatzemat en un dels quatre tancs situats per sota del maleter.
Amb 540 Nm de parell màxim disponible, l’Audi A7 Sportback H-tron, accelera de 0 a 100 km/h en 7,9 segons, arriba a una velocitat màxima de 180 km/h i pot recórrer més de 500 quilòmetres amb un dipòsit de combustible. En mode elèctric l’autonomia és de fins a 50 quilòmetres. Depenent de la tensió i intensitat de la corrent, la bateria de l’híbrid endollable, necessita entre dues i quatre hores per carregar-se.
El canvi del mode de transmissió automàtica D a S augmenta el nivell de recuperació d’energia en retenció o frenada. L’actuació dels frens també es realitza, pràcticament sempre, de forma elèctrica: en frenar els motors passen a funcionar com a alternadors, i converteixen l’energia cinètica del vehicle en energia elèctrica que s’emmagatzema a la bateria. Si es requereix una major força de frenada, o en cas d’una frenada d’emergència, intervenen els quatre discos de frens.