Home Cotxes Audi mostra la segona generació de l’R8
Audi mostra la segona generació de l’R8

Audi mostra la segona generació de l’R8

0
1

Audi presenta al Saló de Ginebra la segona generació de l’R8, un esportiu d’altes prestacions que equipa el motor central V10 5.2 FSI que es pot escollir entre dues variants de potència, una amb 540 CV de potència i una altra més esportiva, de 610 CV.

Audi R8 V10

Un canvi S tronic de 7 marxes i un sistema de tracció quattro de nou desenvolupament,  transmeten la potència a l’asfalt. La distribució del parell entre les rodes s’adapta a les condicions específiques de conducció; en casos extrems, el 100 per 100 del parell motor pot ser transmès a l’eix davanter o al posterior. El nou mode performance en el sistema de conducció dinàmica Audi drive select permet adaptar el comportament del vehicle al coeficient d’adherència del paviment.

Tot i  el considerable equipament extra i a la major rigidesa de la carrosseria, el nou Audi R8 pesa fins a 50 kg menys que el seu predecessor. El ASF (Audi Space Frame) de material compost assegura un pes contingut i una òptima distribució de masses entre els eixos. La combinació d’alumini i polièster reforçat amb fibra de carboni (CFRP) en l’Audi Space Frame obre una nova dimensió en relació al pes, rigidesa i comportament. Uns baixos aerodinàmics que integren un llarg difusor augmenten la força aerodinàmica descendent. En el xassís també hi trobem uns dobles triangles superposats que mostra la proximitat del nou R8 amb la competició.

Les vendes del nou Audi R8 s’iniciaran a l’estiu d’aquest d’any, a un preu de 191.800 euros per a l’R8 V10 de 540 CV  i de 214.800 euros per al de 610 CV.

La segona generació de l’Audi R8 constitueix la base per a més models. Per a l’última evolució de l’Audi R8 e-tron d’altes prestacions el rendiment arriba als 462 CV de potència. Gràcies a les noves bateries, l’autonomia es multiplica per més de dos arribant ara als 450 quilòmetres.

Audi utilitza l’esportiu elèctric d’alt rendiment principalment com un laboratori de tecnologia mòbil, i l’Audi R8 e-tron servirà per tant com ajuda en el desenvolupament de un futur sedan elèctric. Al llarg de 2015, l’Audi R8 e-tron també s’oferirà, sota comanda, com a opció esportiva amb propulsió elèctrica.

El nou Audi R8 LMS de competició ha estat desenvolupat sobre la base de la nova normativa esportiva GT3 que entrarà en vigor mundialment el 2016. Malgrat l’augment de rendiment i prestacions, aproximadament el 50 per cent dels seus components són els mateixos que en el nou model de sèrie.

(27.02.15)

Comment(1)

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *