Audi avança en el camí cap el seu debut en el famós ral·li Dakar que es disputarà al gener de 2022: el concepte de l’innovador prototip per al raid més dur del món està pràcticament conclòs, i les primeres proves es realitzaran a mitjans d’aquest any. Andreas Roos, responsable de l’exitós programa d’Audi Sport al DTM, serà l’encarregat de la gestió del projecte.
“Amb el projecte de Dakar, en Audi ens mantenim fidels a la nostra filosofia de recórrer per primera vegada en l’esport del motor a noves tecnologies que siguin pioneres per als futurs cotxes de producció”, declara Julius Seebach, director d’Audi Motorsport GmbH i responsable de totes les activitats de la marca en competició. “En els ral·lis, per exemple, va ser la tracció quattro; i ara provarem components per a futurs sistemes de propulsió elèctrica en condicions extremes en el Ral·li Dakar. Al mateix temps, oferirem experiències emocionants als clients i als aficionats”.
Per la seva banda, Andreas Roos, responsable del projecte Dakar, afirma: “És un gran repte per a tot l’equip. Tenim un calendari molt atapeït per provar el nostre innovador concepte. Som el primer fabricant de cotxes que afronta el Ral·li Dakar amb un sistema de propulsió elèctric. Estem treballant al màxim per estar llestos a temps per al Dakar 2022″.
L’innovador prototip utilitza la unitat motor-generador (MGU) del monoplaça elèctric que Audi ha desenvolupat des de zero per a la temporada 2021 de la Fórmula I. En el cas del cotxe del Dakar, s’utilitzaran tres motors elèctrics. “Tindrem una MGU en l’eix davanter i una altra al darrere, mentre que una tercera unitat es farà servir com a generador per carregar la bateria d’alt voltatge durant la conducció”, explica Roos. “Per descomptat, serà necessari realitzar modificacions, perquè el desert planteja diferents reptes als dels circuits urbans en els quals actualment competim en la Fórmula E: salts, sorra, etapes molt llargues… Però podem aprofitar la nostra experiència, tant en la Fórmula I, com en els nostres prototips de Le Mans amb l’E-tron quattro”.
Audi també està desenvolupant internament la bateria d’alt voltatge. A la Fórmula E, la bateria procedeix d’un proveïdor específic per a tots els equips. L’energia per carregar la bateria és subministrada pel motor TFSI de quatre cilindres utilitzat en el DTM. “Aquest motor és increïblement eficient i està a l’avantguarda en termes de pes i consum”, afegeix Andreas Roos. “L’important és que el sistema de propulsió és totalment elèctric. El motor TFSI només s’utilitza per carregar la bateria en les etapes especials durant la conducció, ja que no hi ha una altra forma de fer-ho al desert “. Audi té previst realitzar totes les etapes d’enllaç en manera totalment elèctrica.
“El Dakar és únic, i una de les aventures més grans de el món”, declara Sven Quandt, que dirigirà les operacions al Ral·li Dakar amb el seu equip Q Motorsport juntament amb Audi Sport. “Estic convençut que una marca té molt a guanyar participant al Ral·li Dakar, especialment si es tria un camí innovador com la propulsió elèctrica per la qual ha apostat Audi”.
Audi Sport ja està construint el primer prototip i la presentació està prevista per a finals de juny, seguida de l’estrena mundial al juliol. Posteriorment es durà a terme una fase intensiva de proves abans del Ral·li Dakar, que es disputarà al gener de 2022.