Home Actualitat Audi presenta el seu cotxe de competició més potent
Audi presenta el seu cotxe de competició més potent

Audi presenta el seu cotxe de competició més potent

0
0

Audi ha presentat al Festival de Velocitat de Goodwood el R8 LMS GT2. El seu cotxe de competició més potent.

La marca dels quatre cèrcols presenta el seu quart model de competició enfocat al ‘customer racing‘. La base d’aquest cotxe de competició és l’Audi R8 de producció. En primer lloc té una estructura formada per l’Audi Space Frame (ASF) en construcció multimaterial. També una gàbia antibolcada d’acer que proporciona la seguretat requerida. La geometria del xassís correspon a la versió Spyder del R8. En canvi els perfils extrudits de l’àrea del sostre s’adopten de la versió Coupé.

En comparació amb el model GT4, els tubs que conformen la gàbia de seguretat tenen un gruix de paret menor. Ofereixen, en canvi, una alta resistència gràcies a la utilització d’un acer especial. Aquesta innovació també permet reduir el pes final. Amb un pes en sec de 1.350 kg, l’Audi R8 LMS GT2 resulta al voltant de 100 kg més lleuger que la versió GT4.

Un cotxe de competició amb disseny innovador

Aerodinàmicament, la refrigeració del motor queda garantida pel radiador situat a la part davantera. També amb canalitzacions d’aire optimitzades mitjançant tècniques de CFD. A diferència dels GT3 i GT4, les entrades d’aire se situen a la dreta i a l’esquerra. Això permet que l’aire flueixi pel parabrisa. Evita d’aquesta manera conflictes tèrmics amb la presa d’aire per a l’admissió del motor. El disseny de l’aleró posterior millora l’aerodinàmica i genera una càrrega més alta en aquest eix.

Les suspensions reben modificacions en els braços de control per alleugerir el pes. Per als frens, s’utilitzen les pinces del GT3 en l’eix davanter, i les del GT4 en l’eix posterior. Pel que fa a la direcció, s’aprofiten les sinergies que permet el kit modular del GT4, amb la servo bomba d’accionament electrohidràulic. L’electrònica s’ha actualitzat en comparació amb el GT4, amb un nou programari que permet un ajustament en quatre nivells del sistema antibloqueig de frens (ABS), del control de tracció (ASR) i del control d’estabilitat (ESP).

Motor de la factoria Györ

Igual que en les versions GT3 i GT4, el motor V10 atmosfèric de 5,2 litres procedeix de la factoria de Györ, a Hongria. L’equip d’enginyeria ha aconseguit l’augment de potència per assolir els 470 kW (640 CV) mitjançant un nou programari de gestió del motor. També amb la presa d’admissió al sostre. Audi combina aquest motor amb la transmissió de doble embragatge S tronic de set velocitats, que el conductor o conductora pot gestionar des de les lleves situades en el volant. Es tracta d’una caixa de canvis que ja s’ha utilitzat en carreres de GT4 i en diferents competicions de velocitat i resistència.

En termes de seguretat, l’Audi R8 LMS GT2 compleix amb els estàndards de la FIA. Inclou xarxes de seguretat en els laterals, sistema d’extinció d’incendis, arnesos de sis punts d’ancoratge i un dipòsit de combustible amb un disseny procedent del GT4. També pot sol·licitar opcionalment amb una vàlvula de repostatge ràpid, per a esdeveniments de resistència.

La columna de la direcció és ajustable en altura i en profunditat, i també els pedals compten amb un mecanisme d’ajust ràpid. Al no tenir vidre del darrere, a causa del voluminós sistema d’admissió, s’utilitza un mirall retrovisor digital. També és nova la construcció de les portes, realitzades en fibra de carboni, que inclouen els panells de protecció CFRP-AFRP contra impactes laterals, element obligatori des 2019.

Primers models del cotxe de competició al desembre

La versió més potent de l’Audi R8 LMS ja es pot sol·licitar. El seu preu és de 338.000 euros, i les primeres unitats es lliuraran als clients al desembre.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *