Home Actualitat Audi presenta l’e-tron, el seu primer SUV 100% elèctric

Audi presenta l’e-tron, el seu primer SUV 100% elèctric

0
0
L'Audi e-tron
L’Audi e-tron

Audi presenta el seu primer model de producció purament elèctric, l’Audi e-tron. Un SUV de grans dimensions amb un marcat accent esportiu però apte per a l’ús diari.

Amb una longitud de 4.901 mm, una amplada de 1.935 mm i una alçada de 1.616 mm, ofereix l’habitabilitat i el confort característics dels models de grans dimensions de la marca. Gràcies a una distància entre eixos de 2.928 mil·límetres, compta amb espai per a cinc ocupants i el seu equipatge corresponent. La capacitat total del maleter és de 660 litres, el que el fa apte per a grans viatges.

Motor i dinàmica

Dos motors elèctrics mouen al SUV amb gran força, sense emissions i en silenci. En mode boost, els propulsors lliuren una potència combinada de 300 kW i 664 Nm de par màxim, disponibles en fraccions de segon, amb una impressionant capacitat d’empenta. En aquesta manera, tot just necessita 5,7 segons per aconseguir els 100 km / h des d’aturat. En tots els casos, la velocitat màxima està limitada electrònicament a 200 km / h.

La nova generació del sistema quattro de tracció integral reparteix el par entre els dos eixos en fraccions de segon. En molts casos, el SUV elèctric utilitza el motor del darrere per així aconseguir una  eficiència més elevada. Si el conductor demanda més potència de la que el sistema pot lliurar en funció de l’adherència, el sistema elèctric redistribueix el par a l’eix davanter. El sistema de tracció total també entra en joc d’una manera predictiva, abans fins i tot que una roda perdi adherència.

La bateria, per les seves dimensions, s’ajusta a la mida del model i s’instal·la entre els dos eixos en forma de bloc ample i pla, just per sota de l’habitacle. Això fa que el centre de gravetat del SUV sigui semblant al d’una berlina.

Gràcies als modes de conducció de l’Audi drive select, el conductor pot variar el caràcter del cotxe mitjançant la selecció de set perfils en funció de la situació, les característiques de la via o les preferències personals.

Eficiència

L’Audi e-tron pot cobrir més de 400 quilòmetres amb una sola càrrega, segons el cicle d’homologació WLTP. El sistema de recuperació d’energia té molt a veure a l’hora d’aconseguir aquesta xifra, ja que és responsable del 30% de l’autonomia total. El SUV elèctric pot recuperar energia de dues maneres: circulant per inèrcia mentre el conductor aixeca el peu de l’accelerador, o mitjançant la frenada quan es fa ús del pedal del fre.

Pel que fa a l’aerodinàmica destaquen els retrovisors exteriors virtuals (opcionals) Audi Virtual Exterior Mirrors, que arriben per primera vegada a un model de producció en sèrie. En lloc dels miralls tradicionals, en cada suport se situa una petita càmera, les imatges es projecten en unes pantalles OLED d’alt contrast a l’interior del cotxe. Altres solucions queden ocultes a la vista com, per exemple, la suspensió adaptativa o la carcassa d’alumini que cobreix els baixos i protegeix la bateria d’alt voltatge.

Bateria intel·ligent

La bateria d’alt voltatge pot emmagatzemar fins a 95 kWh d’energia i és la gran responsable de l’autonomia.
La seva capacitat fa que no sigui necessari parar en estacions de recàrrega durant els desplaçaments quotidians. En viatges llargs, com ara els de les vacances, els usuaris poden fer ús de les estacions de càrrega de corrent continu (DC) de fins a 150 kW.
Per carregar la bateria a casa, Audi ofereix diverses solucions. El sistema de recàrrega compact pot funcionar amb una presa domèstica de 230 volts o amb una presa trifàsica de 400 volts. El sistema de càrrega opcional connect duplica la potència de càrrega fins a 22 kW. En combinació amb un sistema de gestió d’energia domèstica, ofereix intel·ligents solucions, com ara realitzar la càrrega en el moment en què l’electricitat és més barata, i carregar amb energia solar si la llar està dotat d’un sistema fotovoltaic.

Sistemes d’assistència

Nombrosos sistemes d’assistència fan que la conducció sigui més relaxada. Entre ells s’inclou l’assistent predictiu d’eficiència. Els seus consells predictius en l’Audi virtual cockpit i el sistema de recuperació automàtic d’energia, ajuden a conduir d’una manera més eficient. Aquest assistent utilitza sensors de radar, imatges de càmera, dades de navegació i informació Carto-X per tenir en compte l’entorn en les rutes.
L’Audi e-tron és el primer model de la marca que permetrà al client afegir determinades funcions via online després de la venda del vehicle. Això serà possible a partir de mitjans de 2019. Per exemple, els fars LED instal·lats al vehicle podran actualitzar-se a l’opció superior, els fars Matrix LED amb control intel·ligent de la llum de carretera, de la mateixa manera que es podran sumar assistents i algunes funcions d’infotainment com la ràdio digital o l’Audi Smartphone Interface.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *