Home Cotxes Audi Prologue, el començament d’una nova era de disseny
Audi Prologue, el començament d’una nova era de disseny

Audi Prologue, el començament d’una nova era de disseny

0
0

Audi dóna els seus primers passos en una nova era de disseny: Marc Lichte, cap de disseny de la marca, presenta al Saló de l’Automòbil de Los Angeles el prototip Audi Prologue. Amb aquest gran coupé, de 5,10 metres de llargada, 2,94 metres de distància entre eixos, 1,95 metres d’amplada i 1,39 metres d’altura, Marc Lichte dóna a Audi una nova orientació creativa.

Audi Prologue

Aquest coupé de dues portes i quatre places té un disseny elegant i fluid, i al mateix temps esportiu i tens; les seves formes i línies són inconfusibles i incorporen moltes idees noves. En el seu baix frontal hi domina la graella Singleframe que s’ha integrat en l’arquitectura de l’automòbil. La gran graella del radiador és molt més ampla i més baixa que en els actuals models mentre que les barres transversals estan estructurades mitjançant un disseny de rombes. Els retrovisors exteriors estan fets d’alumini i la carcassa dels mateixos constitueixen una fluïda transició cap a la motllura de la finestra. La rigidesa de la carrosseria de l’Audi Prologue és gràcies a la utilització de materials com l’alumini i l’acer de màxima resistència.

Pel que fa a l’habitacle, aquest fusiona l’arquitectura amb el concepte d’indicació i maneig. Tot el frontal del tauler d’instruments s’ha convertit en un gran display tàctil. Un dels elements que més destaca d’aquest espai és el “Butler”, un innovador software intel·ligent que identifica els passatgers a través dels seus smartphones i ajusta els seients i l’aire condicionat segons els seus gustos.

La tecnologia d’aquest vehicle uneix rendiment, confort i eficiència. El motor V8 biturbo 4.0 TFSI entrega 605 CV i té un consum de 8,6 litres cada 100 quilòmetres. Aquesta eficiència s’aconsegueix a través d’una nova xarxa de bord parcial de 48 V; una tecnologia que Audi està a punt de llançar en sèrie. La xarxa 48 V alimenta a un potent alternador d’arrencada accionat per corretja que converteix el sistema de propulsió en un híbrid parcial i que obté en fases de desacceleració una potència de recuperació de fins a 12 KW. Una caixa Tiptronic de vuit velocitats trasllada les forces del motor a la tracció integral permanent quattro, que col·labora amb la gestió del parell individual per a cada roda.

Per últim, la direcció dinàmica a les quatre rodes, que permet que les rodes posteriors puguin girar fins a cinc graus, converteix al gran coupé en un vehicle extremadament manejable i estable en marxa.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *