Home Actualitat Audi qualifica el nou Q7 com el més eficient i lleuger de la seva classe
Audi qualifica el nou Q7 com el més eficient i lleuger de la seva classe

Audi qualifica el nou Q7 com el més eficient i lleuger de la seva classe

0
0

El nou Audi Q7 presenta solucions innovadores en construcció lleugera, sistemes de propulsió, de suspensió, ‘infotainment’, connectivitat i assistència a la conducció. I el seu espaiós interior mima els ocupants amb luxe i confort.

Audi-Q7-V6-TDI-quattro_03-960x640Gràcies a l’estricte concepte per a la reducció de pes d’Audi, la versió bàsica del nou Q7 queda per sota de dues tones (sense conductor). Això constitueix una reducció amb relació al model anterior de fins a 325 kg, en funció de la versió del motor. Només el monocasc, amb la seva innovadora construcció multi material, estalvia 71 kg de pes; si s’afegeixen altres elements (com les portes d’alumini) la reducció arriba a 95 kg. Amb 5,05 m de llargada, 1,97 m d’amplada i 1,74 m d’altura (amb la suspensió de molles helicoïdals), el nou Audi Q7 és el més lleuger de la seva classe.

Les qualitats dinàmiques esportives, inusuals en un SUV, resulten d’una estreta coordinació de tots els departaments en el procés de desenvolupament. Els motors lliuren la potència pràcticament sense pèrdues, a través d’un xassís millorat. Aquesta interrelació entre els components és una base perfecta per a les qualitats dinàmiques. Amb la tracció Quattro, una ràpida caixa de canvis Tiptronic i un pes total
reduït, es té la sensació de conduir una berlina esportiva, tant en autopista com en una carretera de muntanya. Alhora, l’equip de desenvolupament no ha descuidat la necessitat d’unes reaccions estables fora de l’asfalt; l’Audi Q7 es mou perfectament en qualsevol terreny.

En accedir a l’habitacle, el conductor troba un espai de primera classe. El nou Audi Q7 ofereix diferents variants de seients, inclòs un de contorn configurable, amb aire condicionat i funció de massatge. Una prova de la versatilitat de l’Audi Q7 és el respatller del darrere de la segona fila, dividit en tres seccions
que es poden abatre independentment.

Audi-Q7-V6-TDI-quattro_20-960x641Sistema MMI all-in-touch. A la consola central es troba el recentment desenvolupat sistema MMI touch, que és opcional. El conductor i el passatger poden escriure, fer zoom o girar una llista mitjançant la gran superfície de vidre d’aquest sistema, que respon al moviment dels dits. La lògica senzilla en el funcionament del MMI permet un ús intuïtiu, inclosa la recerca predictiva de text.  El sistema d’infotainment més avançat en l’Audi Q7, el MMI navigation plus, utilitza la segona generació de la plataforma modular d’infotainment, amb una capacitat de processament de primer ordre. Conjuntament amb Audi Connect, els passatgers poden utilitzar Internet amb dispositius mòbils, connectats mitjançant un sistema Wi-Fi integrat. El mòdul 4G també permet connectar-se amb els serveis de Audi Connect. Entre els nombrosos nous serveis al catàleg destaca la interfície per a smartphones d’Audi: integra smartphones amb tecnologia iOS i Android en un entorn personalitzat del monitor MMI. Poc després del llançament, l’Audi Q7 comptarà amb un nou dispositiu, Audi Connect safety & service. Inclou MyService, que entre les seves funcions compta amb la trucada de emergència, l’assistència en carretera i la petició de cita en un servei oficial Audi. Amb aquesta última, a petició del client, el cotxe envia dades al servei tècnic preferit pel client a través d’un servidor d’Audi. Aquests serveis es poden utilitzar durant deu anys.

Dos V6 de 3,0 litres i un híbrid endollable. El nou Audi Q7 arriba al mercat (inicialment l’alemany) amb dos motors V6 substancialment modificats. El 3.0 TDI amb 272 CV i el 3.0 TFSI amb 333 CV acceleren aquest gran SUV de 0 a 100 km/hora en 6,3 i 6,1 segons, respectivament. El dièsel consumeix una mitjana de només 5,7 litres/100 km, amb unes emissions de CO2 de 149 g/km, un 23 per cent menys que el model anterior. Poc després del llançament seguirà una segona versió molt eficient del 3.0 TDI que, segons dades preliminars, tindrà 218 CV, un consum de 5,4 litres/100 km i 144 g/km d’emissions de CO2. El Q7 3.0 TDI i-tron quattro, que arribarà posteriorment als concessionaris, emet només 46 g/km de CO2. El primer híbrid endollable del món amb motor dièsel de sis cilindres
i tracció quattro combina un 3.0 TDI amb un potent motor elèctric. La potència del sistema és 373 CV i l’autonomia purament elèctrica en el cicle NEDC arriba a 56 km.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *