Quan sembla que Ducati ja ha fet una màquina perfecta per a guanyar, sorprenen amb una evolució més. La Desmosedici GP24 va ser un gran avenç respecte a la seva predecessora, sent pràcticament inabastable per a tots els pilots que pilotaven el prototip anterior; només Marc Márquez va poder competir d’igual a igual. Després del test de Barcelona del 19 de novembre, ‘Pecco’ Bagnaia ja va avisar que els de Borgo Panigale ja s’havien tornat a superar.
“La GP25 comença amb una bona base. La diferència entre la moto del 2024 i la del 2025 és enorme, i crec que no tindrem un gran pas endavant per al test de Malàisia del febrer perquè el pas ja l’hem notat aquí a Barcelona. Ara només queda desenvolupar i millorar. Els nostres enginyers i l’equip treballaran molt aquest hivern, perquè necessitem millorar detalls de la base que hem provat”, desvela un Bagnaia que actua com a capità del projecte. Per si no n’hi hagués prou, el pilot italià i Marc Márquez, el seu nou company d’equip en el box oficial, van donar les mateixes indicacions sobre el nou prototip, així que polir aquests detalls serà més senzill.
No obstant això, Bagnaia continua destacant aspectes de la Desmosedici GP24 que espera que els puguin replicar per a la pròxima temporada. “En termes de maniobrabilitat, la GP24 continua sent millor en la frenada”, reconeix ‘Pecco’. La frenada és un dels punts forts del tres vegades campió del món, de fet, Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo, assegura que és “imabatible, ningú frena com ell”. Així doncs, el de Torí diu que “haurem de cercar un camí per a anar en la mateixa direcció”, però que està “content”.
Marc Márquez, ‘Pecco’ Bagnaia i Fabio DiGiannantonio, del VR46, seran els tres pilots que gaudiran d’una Ducati Desmosedici GP25 que, si afinen aquests petits detalls durant l’aturada d’hivern, serà, de nou, una màquina de guanyar imparable.
Text: Roger Amores / Fotos: Ducati Corse