Els tests de pretemporada han començat tal com va acabar la temporada anterior. Amb algun convidat especial a cada jornada, ‘Pecco’ Bagnaia i Jorge Martín estan demostrant estar un pas per sobre de la resta. Sense comptar l’entrenament a València del 28 de novembre de 2023, ‘Pecco’ Bagnaia no ha sortit del top-5, sent el pilot més veloç en dues de les quatre ocasions possibles. Pel que fa a Jorge Martín, sempre ha finalitzat entre els dos primers, sent el més ràpid en l’FP1 de Sepang.
“Tenen la moto més per mà, surten i van de pressa des de l’inici”, expressava Marc Márquez, argumentant la diferència de quasi un segon que el separava de Bagnaia un cop finalitzat el primer dia a Qatar. El cerverí va finalitzar 16è, però creu que va tenir millor rendiment de què reflecteix la taula de temps. “Ha anat bastant bé. Si mires la classificació, pot semblar que no, però hem anat millorant. Comparant amb Malàisia, des del principi tenia molta més soltesa amb la moto. Haig de treballar amb el pilotatge, m’haig de treure els vicis d’11 anys corrent amb la mateixa moto. Encara soc massa lent en els revolts ràpids, que és on es marca la diferència. Em falta confiança”, il·lustrava el català davant dels micròfons de DAZN. No va fer time attack i, segons va explicar, no va tenir un mal ritme durant la sessió.
Un altre dels pilots que tenen moltes expectatives del públic posades a sobre és el rookie Pedro Acosta. El murcià va finalitzar una posició per davant de Marc Márquez, 15è, però la línia d’adaptació va en direcció ascendent. “Abans de començar la pretemporada, em preguntava quant tardaria a adaptar-me. A Sepang, després de tres dies de Shakedown i tres dies de test, vaig acabar a 0,6 segons del capdavant. Avui, amb només un dia a Qatar, he acabat a 0,8 segons. Soc 15è per la gran igualtat de la categoria, però vaig arribant a poc a poc”, declarava el jove Acosta.
Dins del top-10 de la primera jornada de Qatar, podem destacar-hi la presència de tres catalans. Aleix Espargaró va finalitzar tercer, demostrant que continua sent un dels principals arguments per lluitar amb les Ducati. Maverick Viñales va ser sisè, qui està firmant una pretemporada molt consistent, i, tot darrere, Alex Márquez, setè. També, cal remarcar la presència de les dues marques japoneses dins de les 10 primeres places, amb Johann Zarco per Honda, novè, i Fabio Quartararo per Yamaha, desè. El francès de Yamaha no està gaire satisfet amb la seva nova moto, ja que creu que té greus problemes de tracció; els ha definit com a “horribles”.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Red Bull Content Pool