Bastianini arrasa, Aleix fa podi i Quartararo tremola

Le Mans, França. Anem a parlar de mercat de fitxatges. Suzuki ha comunicat oficialment que no correrà el mundial l’any que ve, deixant la plaça de dues motos lliures. Aprilia, que perdrà les concessions, volen tenir dues motos satèl·lits, però es diu que agafaran la plaça de Yamaha WithU RNF Team, que clarament no està funcionant bé. El Team Leopard ha sonat amb molta força per fer l’ascens a Moto GP. A més, també es rumoreja l’arribada d’algun nou fabricant, com podrien ser BMW, Triumph o sobretot KTM mitjançant GasGas. Pel que fa als pilots, només Marc Márquez i Bagnaia tenen la plaça assegurada. Sembla que Quartararo seguirà a Yamaha, Bastianini agafarà la Ducati de Miller i Pol Espargaró s’haurà de buscar equip. Alex Rins i Joan Mir queden sense moto, amb Repsol Honda com una gran opció i bastant factible pel mallorquí. Aprilia no ha tancat les renovacions d’Aleix i Maverick, i la del primer s’està complicant. Molts fronts oberts i dues setmanes per davant frenètiques on poden haver-hi molts moviments.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Moto 3

Hem tingut un déjà-vu de la cursa de Moto 2 a Portimão, en la qual es va posar a ploure, des de direcció no van parar la cursa i van caure molts pilots. En aquest cas, tampoc s’ha fet mal ningú, i els mecànics han aconseguit arreglar totes les motos a temps. S’ha reprès la prova, en sec malgrat les quatre gotes que havien caigut, però només dos terços de les voltes. L’objectiu era frenar a Denis Foggia, que, teòricament, era el que tenia quelcom més pel que fa a ritme. Sergio García Dols anava molt fort, però un parell d’errors molt similars l’han condemnat a la setena posició i no ha pogut lluitar pel podi. El seu company d’equip, Izan Guevara, ha seguit el mateix procés, però al revés: ha comès un parell d’errors al principi i, posteriorment, ha començat a marcar voltes ràpides i ha firmat una gran remuntada, culminant-la en l’últim revolt avançant a Foggia i assolint la tercera posició. Ayumu Sasaki, amb perfil baix, ha anat aprofitant els errors dels seus rivals i ha acabat segon. I la primera posició ha sigut per Jaume Masià. El pilot valencià fa setmanes que treballa l’aspecte psicològic amb el campió de 250cc de l’any 2002, Héctor Faubel, i ha fet un pas endavant molt important en la regularitat que li havia faltat les anteriors temporades. Ha gestionat perfectament tota l’estona els avançaments, dominant moltes de les voltes, i, amb dos avançaments a l’última volta, destacant el de l’últim revolt que semblava impossible, ha guanyat la cursa i s’ha situat segon en la classificació general del mundial. A veure si aquest any és el seu!

Moto 2

Pedro Acosta havia firmat un cap de setmana tan rodó com mai se li havia vist: el millor tant divendres com dissabte. En la cursa també estava dominant amb solvència, seguit per Augusto Fernández, el seu company d’equip. Quan semblava que es convertiria en el pilot més jove en guanyar una cursa en aquesta categoria, ha agafat una mala traçada i ha caigut, servint la victòria en safata a Augusto, que ha liderat en solitari. La segona posició ha sigut per Arón Canet, que ha sumat 20 punts molt importants en el mundial malgrat la seva recent operació a la mà esquerra. El valencià està firmant un mundial formidable, i cada cop és més a prop de Celestino Vietti en la classificació general. Somkiat Chantra ha tancat el podi. El gironí Albert Arenas ha caigut quan estava lluitant dins de les cinc primeres posicions; una llàstima!

Moto GP

Rècord d’assistència en un esdeveniment esportiu a França. Tots els francesos esperant celebrar una victòria de Fabio Quartararo; no ha sigut així. “El diable” ha fet una mala sortida i s’ha trobat amb molt trànsit, fent que no pogués marcar el seu ritme i se li escapessin les Ducati per davant. Han començat tirant Jack Miller i ‘Pecco’ Bagnaia, però Bastianini ha superat a l’australià i ha començat una lluita amb el subcampió de l’any passat. Finalment, Bagnaia ha caigut, i sembla que aquest any tornarà a necessitar un final de temporada impecable per poder lluitar pel campionat. Bastianini ha guanyat en solitari, donant un cop sobre la taula en la classificació general i postulant-se com a clar favorit per la Ducati oficial de l’any que ve. Miller ha fet segon, demostrant que lluitarà per la plaça que ocupa aquest any. Les dues Suzuki han caigut, seguint en la dinàmica de males notícies que porten les últimes dues setmanes. La tercera posició ha sigut per Aleix Espargaró, per davant de Quartararo, Zarco i Marc Márquez, en aquest ordre. El granollerí presenta seriosament la seva candidatura per guanyar aquesta temporada, i s’apropa encara més al lideratge. Val més que Aprilia el renovi aviat perquè està volant amb la moto.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Montmeló acull la tercera prova puntuable per la Copa Gironina de Regularitat

Montmeló acull la tercera prova puntuable per la Copa Gironina de Regularitat

La tercera prova puntuable per la Copa Gironina de Regularitat se celebrarà

Posterior
Èxit de vendes a Expocasió

Èxit de vendes a Expocasió

Tot i la onada de calor, i amb una assistència esglaonada, la Fira del Vehicle

També et pot interessar
Total
0
Share